loader
Poradniki i ciekawostki

Jak sprzedawać kreatywne pomysły: 3 niezawodne metody

Ten artykuł został napisany przez Emelinę Spinelli.

Możesz być najbardziej kreatywnym projektantem na świecie... ale jeśli nie wiesz, jak sprzedać siebie i swoje pomysły, nie wyjdziesz poza rysowanie dzieł sztuki na komputerze.

wiadomość sponsorowana



Pomysły i kreatywność są tak dobre, jak umiejętność sprzedaży.

Tweetuj to.

Jeśli masz w głowie najjaśniejszą treść, ale nie potrafisz przekonać kogoś, by przyłączył się do twojego entuzjazmu dla pomysłu lub projektu, to jak spodziewasz się go zrealizować?

Kluczem do sukcesu jako projektant lub kreatywny jest sprzedaż swoich pomysłów.

Naucz się "sprzedawać" swoje pomysły.

Wielu klientów po prostu nie wie lepiej. Nie chodzili do szkoły projektowania i nie podzielają tej samej miłości do typografii i teorii kolorów.


wiadomość sponsorowana



Właśnie dlatego zatrudnili... ciebie!

Wszyscy spotkaliśmy się z sytuacjami, w których tworzymy pakiet projektów (czy to logo, czy może strony internetowej). Mamy kilka pomysłów, które są w najlepszym razie "meh" i zawsze jest co najmniej jeden projekt, który znokautowaliśmy.

Ilość nie równa się jakości.

Jako projektanci i twórcy idziemy do klienta ze wszystkimi naszymi pomysłami (różnej jakości), aby pokazać, że wykonaliśmy rzeczywistą pracę. Nie różni się to od "rozwiązywania" równań algebry matematycznej w szkole średniej. Chcemy, aby wiedzieli, że nie zrobiliśmy tego w 15 minut. To prowadzi nas do pokazywania całej naszej pracy.

Szukamy pochwał i aprobaty ze strony naszych klientów.

wiadomość sponsorowana


I gdzieś w głębi nas myślimy, że powiedzą: "Świetna robota, widzę całą pracę i wysiłek włożony w projekt. To jest zdecydowanie najlepszy kawałek (ten, który uważasz za najlepszy), zróbmy to!" bez dalszych pytań.

To rozczarowująca rzeczywistość, którą czasami tworzymy w naszych głowach.

W rzeczywistości klienci zwykle nie są pewni, co sprawia, że projekt jest "świetny" lub warty naciśnięcia przycisku publikacji.

Nie mają wykształcenia kreatywnego ani wiedzy technicznej. I jako twórcy z pewnością nie możemy mieć im tego za złe. Przy takim podejściu prawie zawsze wybiorą "bezpieczną" opcję. Zwykle jest to najmniej ulubiony projekt w kolekcji kreatywnych opcji.

Dlaczego?

Ponieważ boją się podjąć ryzykowną decyzję.

Nie chcą być oceniani i często obawiają się podjęcia "złej" decyzji. Nie żeby kiedykolwiek istniała zła decyzja, ponieważ kreatywność i biznes są całkowicie subiektywne.

Czy chcesz, aby Twoi klienci wspierali Twoją pracę i wybierali Twoje NAJLEPSZE projekty?

W takim razie musisz nauczyć się sprzedawać siebie.

Sprzedawaj swoje kreatywne pomysły.

#1 Show and Tell

Zabierz cały ból z tego procesu, przejmując kreatywne rządy. Jest to swego rodzaju odwrócenie roli lidera. Zamiast szukać wyłącznie akceptacji, przejmij kontrolę.

Twoim zadaniem jest nie tylko tworzenie niesamowitych prac, ale także edukowanie klientów. Twoim obowiązkiem jest pokazanie klientowi, dlaczego jego praca jest bezcenna.

wiadomość sponsorowana


Pokaż im, jaki byłby najlepszy projekt, a następnie poprzyj go nieszablonowym wyjaśnieniem.

Musisz przeprowadzić ich przez swoje decyzje jako projektant lub kreatywny i pokazać im z góry, dlaczego ten konkretny pomysł kreatywny będzie najbardziej skuteczny w sprzedaży ich produktu lub usługi.

Pierwszym krokiem jest przeprowadzenie procesu rekrutacji. Stwórz brief projektowy, który pozwoli klientowi zakomunikować swoje potrzeby.

Upewnij się, że rozumiesz ich markę, emocje, które ich marka musi wywoływać i zadbaj o poznanie ich idealnych klientów. Darmowy szablon marki można pobrać tutaj. Może on pomóc klientowi w jaśniejszym komunikowaniu się z Tobą.

Po przedstawieniu swoich pomysłów, dodaj opis do swojej pracy.

Wyjaśnij im, dlaczego wybrałeś kolory, które wybrałeś. Pomóż im zrozumieć psychologię kolorów i sposób, w jaki wybrane kolory lepiej łączą się z odbiorcami.

Zrób to samo z czcionką. Wyjaśnij, jaki krój czcionki wybrałeś i dlaczego "czcionka szeryfowa komunikuje poczucie wyrafinowania ich marki" (lub jakąkolwiek inną konkretną cechę).

Jeśli szukasz pomocy w pisaniu "uzasadnień" swojego projektu (jak lubię je nazywać), mam świetny mały przewodnik, który omawia teorię czcionek, obrazów i kolorów, który możesz pobrać bezpłatnie tutaj.

#2 Makieta najlepszych projektów

Gdybyś robił prezentację, aby pokazać swoje najlepsze prace (a tak jest), czy po prostu przeglądałbyś kilka logo na komputerze lub w pliku pdf?

Miejmy nadzieję, że nie!

Tworzeniemakiet projektów jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. A to robi ogromną różnicę w prezentacji.

Potraktuj spotkanie z klientem jak prezentację i zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby Twoja praca naprawdę zabrzmiała.

Jeśli zaprojektowałeś logo...

Wybierz swoje ulubione logo i wykonaj jego makietę na stacjonarnym zestawie. Pomoże to osobom niewidzącym (prawdopodobnie klientowi) zobaczyć i zrozumieć piękno i praktyczne zastosowanie projektu.

Jeśli zaprojektowałeś koszulkę...

Zaprezentuj projekt na koszulkach i modelach. Znajdź zdjęcia modeli w otoczeniu, które spodoba się klientowi i umieść logo na koszulce!

Jeśli zaprojektowałeś stronę internetową...

Pokaż, jak strona będzie wyglądać na komputerze stacjonarnym i makiecie urządzenia mobilnego. Niech zobaczą, jak wygląda strona główna na samym komputerze.

Jeśli zaprojektowałeś reklamę...

Stwórz makietę, na której klient będzie mógł zobaczyć billboard na ulicach Los Angeles lub na dworcu autobusowym w Nowym Jorku.

Tak, stworzenie lepszej prezentacji wymaga dodatkowego czasu i uwagi. Nie musisz tego robić. Ale czy warto poświęcić dodatkowe kilka godzin, aby sprzedać się w najlepszy możliwy sposób?

To jest różnica między tym, kiedy sprzedawałem logo za 350 USD, a tym, kiedy za 3000 USD.

Pożegnaj się z nieporozumieniami z klientami...

#3 Spraw, by chodziło o NICH i ICH KLIENTÓW

Nie chodzi o to, jak kreatywny jesteś lub co myślisz. Chodzi o to, jak możesz pokazać wartość pracy ich odbiorcom.

Poświęć trochę czasu, aby zrozumieć, jak wyglądają ich kluczowe wskaźniki wydajności na początku procesu. Zrozum, jak wygląda sukces Twoich klientów i jakie cele chcą osiągnąć.

Wykorzystaj ich cele, aby sprzedać swoje pomysły po umieszczeniu całej swojej kreatywnej uwagi w tworzeniu pięknego logo lub strony internetowej.

Sprzedaj efekt końcowy.

Stworzyłeś magiczną formułę, w której Twój projekt spełnia cele klienta. Pamiętaj, aby powiedzieć swoim klientom, w jaki sposób projekt osiąga to, czego szukali.

To jest nasz cel jako twórców, prawda!?

Jesteśmy tutaj, aby stworzyć szczęśliwe medium czegoś pięknego z praktycznym zastosowaniem. Projekty muszą łączyć się z klientem, a co ważniejsze, muszą łączyć się z publicznością.

Sprzedawanie tych pomysłów z pewnością siebie i rozwagą z pewnością sprawi, że wszystkie kreatywne pomysły zostaną wysłuchane i wybrane! Oczywiście zdarzają się trudniejsi klienci... oznacza to tylko, że masz okazję komunikować się jeszcze lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

-

Emelina Spinelli jest dyrektorem artystycznym i strategiem marketingowym w d. science. Pomaga przedsiębiorcom budować marki osobiste, wykorzystując siłę mediów społecznościowych. Emelina wierzy, że opanowanie marketingu powinno być łatwe i poświęca swój czas na tworzenie samouczków i kursów online dla przedsiębiorców, aby mogli budować swoje marki. Kiedy nie pracuje, można ją znaleźć na Instagramie.