Fotoprezenty – pomysły na pamiątkowy podarunek
Zapewne nie uszło waszej uwadze, z jaką...
To jest artykuł gościnny autorstwa Romana Shviduna i Marvina Espino.
Wszystko, co odróżnia Twoją markę od innych, jest Twoim znakiem towarowym. Ale jak zarejestrować logo? Ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.
wiadomość sponsorowana
Znak towarowy to forma własności intelektualnej, którą tylko Ty masz prawo wykorzystywać w handlu. Twoje logo, slogan i opakowanie są Twoim znakiem rozpoznawczym i jeśli inni używają ich bez Twojej zgody, naruszają Twoje prawa do znaku towarowego.
Jak jednak zapobiec kopiowaniu Twojego znaku przez innych? Czy rejestracja znaku towarowego jest obowiązkowa, czy też prawo to nabywa się z chwilą użycia znaku? Jaki zakres ochrony uzyskujemy dzięki rejestracji naszego znaku towarowego, jeśli się na to zdecydujemy? Czy jest to proces kosztowny i długotrwały?
Na te pytania odpowiemy w trakcie dalszego wyjaśniania świata znaków towarowych. Przede wszystkim jednak, czym jest znak towarowy?
Related Posts:
Znak towarowy to unikalny znak osoby lub firmy. Wszystko, począwszy od nazw, słów, symboli, dźwięków, fraz, kolorów, opakowań i wzorów może być uznane za znak towarowy.
wiadomość sponsorowana
Musi on spełniać dwa kryteria, aby mógł być uznany za prawnie wiążący. Po pierwsze, musi być używany w biznesie. Nie możesz nazwać swojego logo znakiem towarowym, jeśli nie sprzedajesz żadnego produktu lub usługi związanej z tym logo.
Po drugie, znak towarowy jest skuteczny tylko w odniesieniu do produktu lub usługi, lub w terminologii technicznej, "klasy". McDonald's jest zarejestrowanym znakiem towarowym dla klasy: usługi gastronomiczne, co oznacza, że właścicielowi warsztatu samochodowego może ujść na sucho używanie tej nazwy.
Prawo o znakach towarowych zostało stworzone po to, aby zapobiec pomyłkom. Na przykład, załóżmy, że firma prowadząca kawiarnię przyjęła podobne logo do Starbucks. W takim przypadku klienci mogą być zdezorientowani, czy jest to oryginalny produkt, który kupowali, czy też zupełnie inna marka. Ale klient nie będzie zdezorientowany, jeśli firma produkująca mydło użyje wzoru syrenki z dwoma ogonami.
Dlatego też, chociaż znak towarowy zapewnia wystarczającą ochronę prawną, jest on ograniczony tylko do usług i produktów, z których korzysta.
Jaka jest różnica między prawem autorskim a znakiem towarowym?
wiadomość sponsorowana
© oznacza prawo autorskie, ale można je również zapisać jako "Copyright".
™ oznacza niezarejestrowany znak towarowy
℠ oznacza niezarejestrowany usługowy znak towarowy
® oznacza zarejestrowany znak towarowy
Ale różnice nie są tak proste, jak wyjaśniamy poniżej.
Jeśli cała ta rozmowa o znakach towarowych jest zbyt przytłaczająca, spróbuj skorzystać z pomocy prawnika lub usługi rejestracji znaków towarowych, takiej jak LegalZoom, aby ułatwić i usprawnić ten proces
. Zarejestruj swój znak towarowy w Legal Zoom. Image credit: Legal Zoon Rozpocznij rejestrację znaku towarowego
Joey Vitale jest prawnikiem zajmującym się znakami towarowymi, któremu ufamy, w rzeczywistości przeprowadziliśmy z nim wywiad w naszym JUST Branding Podcast, omawiając prawo autorskie i prawo znaków towarowych.
Joey przygotował kurs o nazwie "Power Brand
", który nauczy cię wszystkiego, co musisz wiedzieć, jeśli chcesz z sukcesem samemu znakować swoją markę.Nauczy Cię podstaw znakowania, jak przeprowadzać wyszukiwanie znaków towarowych, jak przygotować wniosek, jak go złożyć i jak egzekwować swoje prawa.
Zobacz wszystkie moduły kursu tutaj na stronie kursu Power Brand.
Zobacz kurs PowerBrand
Znaki towarowe mogą być zarejestrowane lub nie, w zależności od tego, jaki zakres ochrony chce uzyskać właściciel firmy. W przypadku zarejestrowanych znaków towarowych można używać tego symbolu obok projektu. Jeśli niezarejestrowany znak towarowy używa tego symbolu, marka narusza prawo federalne. Tak więc dla tych bez lub z oczekującą rejestracją znaku towarowego, użyj poniższych symboli.
™ odnosi się do towarów i produktów, stąd nazwa znak towarowy, natomiast symbol ℠ odnosi się do usług; dlatego nazywany
jest znakiem usługowym.Ma to na celu poinformowanie konkurencji, że slogan, logo i ikony są ich wyłączną własnością.
wiadomość sponsorowana
Po założeniu firmy wszystko, co stanowi część jej tożsamości, może być znakiem towarowym, np. slogany i projekty logo. Prawo przyznaje Ci prawa własności intelektualnej, gdy tylko zaczniesz używać znaku w handlu. Dlatego zgłoszenie znaku towarowego nie jest zasadniczo konieczne i obowiązkowe.
Podstawowe lub niezarejestrowane znaki towarowe mają jednak ograniczone prawa i ochronę prawną.
Są one ważne tylko w określonym miejscu geograficznym. Na przykład, unikalne, okrągłe opakowanie zupy jest chronione na obszarze Państwa działalności, powiedzmy w Malibu, w Kalifornii. Ale poza tym, każda marka może skopiować Twoje opakowanie i nadal uciec z nim zgodnie z prawem.
Dlatego też, jeśli firma chce działać poza określonym miejscem, powiedzmy w całym stanie, w całym kraju lub na arenie międzynarodowej, generalnie zaleca się posiadanie znaku towarowego zarejestrowanego zgodnie z prawem i przepisami stanowymi, federalnymi i specyficznymi dla danego kraju.
W Stanach Zjednoczonych rejestracja znaku towarowego odbywa się za pośrednictwem USPTO (United States Patent and Trademark Office). Podobne instytucje oferują tę usługę w innych krajach.
Niektóre z praw przyznawanych po zarejestrowaniu znaków towarowych dla elementów Twojej marki obejmują:
Istnieje jednak kilka wyjątków dotyczących tego, co może chronić znak towarowy, takich jak poniższe.
W znakach towarowych chodzi raczej o ochronę czegoś unikalnego. Jeśli pomyślisz o Google, Microsoft lub Nike, ich nazwy nic nie znaczą, ale są oryginalnymi wynalazkami. Byłoby prawie niemożliwe, aby oznaczyć znakiem towarowym nazwę rodzajową, taką jak "Cozy Hotel".
Twoja marka i logo mogą być nadal wykorzystywane przez innych bez Twojej zgody z powodów takich jak nauczanie, komentowanie lub krytykowanie Twojej pracy. Inni mogą używać Twojego znaku towarowego tak długo, jak nie myli to Twoich klientów. Te przypadki nie obejmują jednak wykorzystania znaku w celach komercyjnych.
posiadanie logo może pomóc Twojej marce stać się bardziej rozpoznawalną, zastrzeżenie znaku towarowego przynosi Twojej firmie kilka korzyści.
Kiedy zdecydujesz się zarejestrować znak towarowy, oznacza to, że poważnie podchodzisz do inwestowania w swój biznes.
Dajesz poczucie autorytetu w swojej branży w porównaniu z innymi. Oznacza to, że jesteś uprawniony przez instytucje formalne do sprzedaży produktu i świadczenia usług na swój sposób, a nikt inny nie może działać w Twoim imieniu, aby nie narazić się na konsekwencje prawne.
Logo znaku towarowego Coca-Cola. Image credit: Coca-Cola Company2Po zarejestrowaniu znaku towarowego, masz prawo wnieść skargę prawną do każdego, kto używa Twojego logo i nazwy marki bez Twojej zgody i otrzymać rekompensatę pieniężną za to naruszenie.
Zastrzegając swoje logo w USA, zgodnie z zasadami UPSTO, otwierasz sobie drogę do ubiegania się o znak towarowy poza granicami Stanów Zjednoczonych i uzyskania szerszej ochrony dla swojego znaku.
Logo ze znakiem towarowym daje Ci prawo do zatrzymania transportu towarów, jeśli naruszają one lub łamią Twoje prawa.
Jak wspomniano na początku tego artykułu, logo nadaje tożsamość i sprawia, że marki są zapamiętywane. Działania biznesowe, partnerstwo i sprzedaż stają się łatwiejsze, gdy masz silną tożsamość. Na przykład, dodanie logo do popupów na stronie internetowej lub wysyłanie do klientów e-maili biznesowych spersonalizowanych z logo zwiększa zaufanie i konwersje.
Rozszerzenie działalności na rynki międzynarodowe staje się w pewnym momencie nieodzowne, a kiedy masz logo ze znakiem towarowym, możesz chronić swoją nazwę nawet w innych krajach.
Jeśli chcesz zastrzec swoje logo, musisz zastanowić się, na jakim poziomie działa Twoja firma. A co za tym idzie, na jakim poziomie chcesz chronić identyfikator swojej marki.
Umieszczenie logo w kampaniach promocyjnych od razu daje Ci prawo ochronne na znak towarowy. Nie trzeba się o nią ubiegać. Jednak ten tzw. znak towarowy prawa chroni Cię w konkretnym miejscu geograficznym, a najlepszym sposobem na uzyskanie pełnej ochrony pozostaje zgłoszenie znaku towarowego do USPTO.
Znaki towarowe common law oznaczane są symbolem ™, dla firm zajmujących się produktami, lub SM - dla firm zajmujących się usługami. Jednak oba te znaki oferują ograniczoną ochronę i służą jako znak, że jesteś już właścicielem marki.
Oznacz swoje logo w USPTO, aby uzyskać pełną ochronę.
Ten typ znaku towarowego może być odpowiedni dla Ciebie, jeśli oferujesz produkty lub usługi w jednym stanie. Zapewnia on ochronę w granicach stanu, w którym został zarejestrowany, ale nie dalej.
Jeśli prowadzisz działalność w wielu stanach, federalny znak towarowy zapewnia Twojej marce ochronę ponad granicami stanów. Większość firm internetowych musi ubiegać się o federalny znak towarowy, ponieważ sprzedają klientom w granicach stanu.
Wszystkie powyższe punkty są dostępne dzięki federalnemu znakowi towarowemu.
Dla właścicieli firm zainteresowanych wykorzystaniem swojego znaku towarowego do celów handlowych lub podobnych zastosowań, USPTO oferuje opcję sprzeciwu wobec znaku towarowego. Podczas tego procesu rejestracji znaku towarowego, USPTO tworzy OGŁOSZENIE O SPRZECIWIE zaledwie 12 tygodni po pierwszym użyciu znaku.
W ten sposób Twój znak towarowy zostaje umieszczony w publikacji nowych znaków towarowych, gdzie ludzie mogą wnosić sprzeciwy, jeśli chcą. Mogą też poprosić o odroczenie czasu na wniesienie sprzeciwu. Jeśli jednak nikt tego nie zrobi, po upływie sześciu miesięcy od NOTICE OF ALLOWANCE zgłaszający znak towarowy ma prawo do:
Znaki towarowe Standard Character składają się z liter, słów, liczb, znaków lub ich kombinacji bez określonego projektu, stylu, czcionki, rozmiaru i kolorów. Krótko mówiąc, chronią one same słowa, a nie to, jak się one pojawiają.
Na przykład słowo "Chanel" paryskiego domu mody jest standardowym znakiem towarowym znakowym. Prawo chroni słowo, ale nie projekt, ani jego styl, kolor i rozmiar czcionki. Co oznacza, że każdy może wykorzystać jego wzór w dowolnym miejscu.
Z drugiej strony, niektóre marki mają zarówno standardowe, jak i specjalne znaki towarowe. Na przykład Twitter jest znakiem towarowym, podobnie jak logo z niebieskim ptakiem. Under Armour jest znakiem towarowym wraz z logo UA.
Oto kilka próbek sloganów opatrzonych znakiem towarowym: "It's finger-lickin' good!", "Just do it", "America runs on Dunkin'" - ich wygląd nie jest chroniony, tylko słowa.
Z drugiej strony, znak towarowy w formie specjalnej chroni słowo i projekt, który mu towarzyszy, taki jak kombinacja kolorów, wielkość liter i styl. Jest to kategoria dla logo i innych rodzajów symboli i ikon.
Oto kilka przykładów:
Special Form Trademark Examples. Image credit: McDonald's, Nike, P&G, Facebook i Google2Nie wszystkie znaki towarowe są jednakowe pod względem siły. Niektóre znaki towarowe są odrębne, a inne ogólne. Siła znaku towarowego jest ważna, ponieważ decyduje o tym, czy można go zarejestrować w rejestrach krajowych, federalnych i międzynarodowych.
Nawet jeśli zdecydujesz się nie rejestrować swojego znaku towarowego, nadal ważne jest, aby wziąć pod uwagę jego siłę, ponieważ będzie to miało wpływ na to, jak twój znak towarowy będzie wykorzystywany do oszustw, podrabiania i innych nielegalnych celów, które są bardzo obciążające finansowo.
Oto więc rodzaje znaków towarowych, od najsilniejszych do najsłabszych:
Fantazyjne znaki towarowe to wymyślone słowa, które nie są używane w żadnym języku. Są to najsilniejsze znaki towarowe, ponieważ ludzie słyszą i używają tego terminu tylko w odniesieniu do produktu lub usługi. Pomyśl o Coca Coli i Pepsi dla napojów bezalkoholowych i Exxon dla ropy naftowej.
Fantazyjne znaki towarowe. Image credit: Cola-Cola Company, Pepsico i ExxonW przeciwieństwie do fantazyjnych znaków towarowych, arbitralne słowa istnieją w słowniku i wciąż mają zarejestrowane zastosowanie. Ale swoją siłę zawdzięczają nieistotności.
Pomyśl o Apple. Owoc jabłka jest nieistotnym symbolem i konotacją komputerów i technologii. A jednak Apple Inc. przyjęła go jako swój emblemat, dowodząc, że arbitralne słowa są silnymi znakami towarowymi.
Gdyby firma produkująca szarlotkę postanowiła użyć jej jako ikony, nie miałaby takiej samej siły znaku towarowego i nie mogłaby go zarejestrować.
Znaczenie nie jest powiedziane wprost, ale raczej ukryte w słowach. Na tym polega siła sugestywnych znaków towarowych.
Pomyśl o Coppertone dla olejku do opalania. Odnosi się on do brązowego koloru, który jest celem produktów do opalania. Choć nie jest tak silny jak arbitralne i fantazyjne znaki towarowe, wykorzystanie aluzji przez sugestywny znak towarowy odróżnia go od innych marek.
Są to słowa, które jedynie opisują produkt lub usługę. Nie ma on żadnej unikalnej wartości, dlatego jest słabym znakiem towarowym i nie podlega rejestracji.
Na przykład, cold and creamy dla lodów, bed & breakfast dla usług noclegowych, sun-away dla kremów do opalania oraz cool & breezy dla klimatyzatorów. W przeciwieństwie do sugestywnych, w tym przypadku znaczenie jest oczywiste, dlatego też jest on mniej unikalny.
Ogólne znaki towarowe są słowami powszechnie używanymi w codziennym języku, dlatego nie są ani znakiem towarowym, ani nie podlegają rejestracji federalnej. Na przykład długopis, ładowarka Skid-steer, nadmuchiwana poduszka, fontanna do picia, skórzane torby, pianka sprężynowa itp. Jest to najsłabszy pod względem siły znak towarowy i jest bardziej prawdopodobne, że będzie przedmiotem problemów prawnych.
Zanim podejmiesz decyzję o zastrzeżeniu znaku towarowego, dowiedz się o innych sposobach rejestracji i ochrony swojej pracy. Upewnij się, że wybrany rodzaj rejestracji odpowiada Twojemu celowi i chroni Twoją firmę.
Oprócz rejestracji znaku towarowego, możesz zdecydować się na objęcie utworu prawem autorskim lub opatentowanie go. Znak towarowy chroni Twoje logo i nazwę marki używaną w sprzedawanych przez Ciebie towarach i usługach. Prawo autorskie chroni pracę twórczą, która może obejmować utwory artystyczne. Wreszcie, patent daje Ci prawa do wynalazku. Zauważ, że wszystkie te prawa są używane w różnych przypadkach.
Jaka jest różnica między znakiem towarowym, prawem autorskim i patentem? Poniżej przedstawiamy różnice w trzech szerokich kategoriach.
Znak towarowy, prawo autorskie i patent to prawa własności intelektualnej, których celem jest ochrona wytworów umysłu, takich jak wynalazki, twórczość i wizerunek marki.
Ważne jest jednak, aby zrozumieć, że różnią się one pod względem tego, co chronią, przepisów, aplikacji licencyjnych i długości życia.
Znak towarowy chroni unikalne słowa lub symbole związane z określoną tożsamością marki, takie jak logo i slogany. Z drugiej strony, prawo autorskie chroni twórczość artystyczną, taką jak filmy, opowiadania, powieści, malarstwo, sztukę performance, rzeźbę i muzykę, pod warunkiem, że są one zapisane w formie fizycznej. Wreszcie, patent chroni wynalazki, takie jak skład chemiczny i projekty maszyn, na przykład iPhone'ów i drukarek 3d.
Innymi słowy, znak towarowy jest dla marek, prawo autorskie dla artystów, a patent dla wynalazców.
Te trzy prawa własności intelektualnej różnią się także pod względem długości okresu ochrony. Najdłuższy jest znak towarowy, który może trwać wiecznie, o ile właściciel firmy może przedstawić dokumenty potwierdzające, że znak towarowy jest nadal używany w biznesie.
Z drugiej strony, ochrona praw autorskich jest ograniczona do okresu życia twórcy plus 70 lat. Po tym czasie, artystyczna ekspresja chroniona prawem autorskim staje się własnością państwa i jest dostępna w rejestrach publicznych.
Po zatwierdzeniu patentu, prawo przyznaje wyłączne prawa wynalazcy tylko na 20 lat. Po tym czasie każdy może wykorzystać patent bez zgody wynalazcy.
Co zapewnia ochrona federalna? Kilka rzeczy. Weźmy najpierw znak towarowy. Zarejestrowany na szczeblu federalnym znak towarowy nie może być używany w innych podobnych towarach i usługach w procesach biznesowych, chyba że za zgodą właściciela znaku towarowego.
Na przykład, ponieważ Google jest znakiem towarowym, każda wyszukiwarka i biznes związany z technologią nie może używać słowa "Google" w swoim brandingu wraz z paletą kolorów i czcionką.
Jeśli chodzi o prawa autorskie, to są one zakładane w momencie tworzenia. Tak więc, na przykład, gdy opublikujesz swoją poezję, powieść lub piosenkę, masz oryginalne prawa autorskie do jej reprodukcji, republikacji i ponownego wykorzystania. Nikt nie może wykorzystać Twojej twórczości do publicznej konsumpcji bez Twojej zgody.
W przeciwieństwie do praw autorskich i znaków towarowych, patent musi być zarejestrowany i zatwierdzony przez Amerykańskie Biuro Patentów i Znaków Towarowych (USPTO).
I w przeciwieństwie do rejestracji znaku towarowego i prawa autorskiego, rejestracja patentu jest żmudna i kosztowna i powinna być wspomagana przez doświadczonego rzecznika patentowego.
Jednakże, gdy patent zostanie przyznany, prawo uniemożliwia innym stronom kopiowanie, powielanie i sprzedawanie twojego wynalazku bez twojej zgody jako wynalazcy.
Jaka jest różnica między prawem autorskim a znakiem towarowym?
© oznacza prawo autorskie lub "Copyright".
™ dla niezarejestrowanego znaku towarowego
℠ dla niezarejestrowanego usługowego znaku towarowego
® dla zarejestrowanego znaku towarowego
Ale różnice nie są tak oczywiste, jak to wyjaśniamy poniżej.
Czy powinienem chronić swoje logo prawem autorskim czy znakiem towarowym? W tym miejscu robi się zamieszanie.
Logo może być zarówno znakiem towarowym jak i chronione prawem autorskim.
Ale to będzie zależało od celu.Znaki towarowe są po to, aby zapobiec pomyłkom. Załóżmy, że masz logo oznaczone znakiem towarowym dla swojej firmy produkującej mydło. Znak towarowy mówi dwie rzeczy: inne firmy nie powinny używać tego samego logo w swoich produktach mydlanych. Po drugie, przypomina konsumentom, że to Ty jesteś oryginalnym źródłem produktu, a każdy inny z podobnym logo narusza Twoje prawa do znaku towarowego.
Załóżmy teraz, że dywersyfikujesz swoją działalność związaną z mydłem na inne usługi, takie jak książki, towary itp. Możesz zrobić dwie rzeczy: albo wystąpić o inny znak towarowy w innej klasie, albo o prawo autorskie do swojego logo.
W przypadku znaku towarowego w innej klasie, będziesz musiał zarejestrować swoje logo dla każdej usługi lub produktu. Tak więc, na przykład, logo mydła dla książek, logo mydła dla towarów, logo mydła dla produktów opieki zdrowotnej, i tak dalej. Teraz, to zjada czas i pieniądze.
Z drugiej strony, jeśli zarejestrujesz swoje logo jako prawo autorskie, wówczas prawo autorskie uzna Twoje logo za formę sztuki lub produkt twórczy, gdzie prawo do wykorzystania i dystrybucji spoczywa wyłącznie na twórcy, czyli na Tobie i Twoim pozwoleniu.
Haczyk tkwi w tym, że trudno jest objąć logo prawami autorskimi. Aby logo zostało zatwierdzone do objęcia prawem autorskim, musi być wysoce unikalne, a nie generyczne i obejmować wzór artystyczny. W przeciwnym razie, logo jest tylko do znaku towarowego.
Ponownie, prawo autorskie ma na celu ochronę praw twórcy, tj. właściciela logo lub właściciela firmy. Znak towarowy istnieje, aby chronić logo w odniesieniu do produktu lub usługi, tj. płasko zaprojektowany ptak na mydłach Dove lub jabłko z nadgryzionym wzorem na technologiach Apple.
Na przykład termin Harry Potter jest zastrzeżony dla książek, natomiast słowo Starwars jest zastrzeżone dla towarów i parków rozrywki. Oznacza to, że nikt nie może używać tego terminu w odniesieniu do tych samych produktów, tj. książek, towarów i parków rozrywki.
Jednak znak towarowy nie daje praw do samego produktu - tylko do terminów, np. Harry Potter i Starwars. Ten aspekt jest chroniony przez prawo autorskie. Prawo autorskie chroni książki, towary i parki rozrywki.
Naruszenie znaku towarowego jest nieautoryzowane użycie znaku towarowego, który prawdopodobnie spowoduje zamieszanie na temat źródła produktów i towarów.
Jeśli inna marka używa zarejestrowanego znaku towarowego, konsumenci będą wątpić w autentyczność produktów. Będą pytać: Czy te produkty pochodzą od naszych zaufanych marek, czy też otrzymujemy podobnie wyglądające opakowanie od innej firmy?
Może to wpłynąć na firmę będącą właścicielem oryginalnego logo na dwa sposoby. Po pierwsze, wszelkie produkty o niskiej jakości kojarzone z ich marką narażają na szwank reputację. Po drugie, podejrzana reputacja szkodzi wynikom finansowym.
Tak więc podczas tworzenia tożsamości marki należy pamiętać o logo konkurencji, sloganach, opakowaniach produktów itp. Dzięki temu można uniknąć pozwów sądowych.
Podczas gdy naruszenie znaku towarowego polega na wykorzystaniu podobnie wyglądających znaków, które mogą wprowadzić w błąd, podrabianie jest nieuprawnionym działaniem polegającym na kopiowaniu dokładnego obrazu materiału.
Podrabianie różni się od naruszenia praw do znaku towarowego, ponieważ to pierwsze ma na celu powielenie produktu i jego wzorów. Przykładem mogą być podrabiane torby Louis Vuitton duffle czy imitacje iPhone'ów. Naruszenie znaku towarowego to sytuacja, w której kopiuje się tylko element produktu, czyli przede wszystkim logo.
Podrabianie towarów jest niezgodne z prawem. Za takie postępowanie grozi grzywna w wysokości do 10 000 dolarów i wyrok do trzech i pół roku.
Kiedy już zdecydujesz się na rodzaj i poziom rejestracji znaku towarowego, powinieneś zadbać o jeszcze kilka rzeczy.
Zanim zdecydujesz się na zastrzeżenie znaku towarowego, upewnij się, że jest to jego ostateczna wersja, ponieważ jeśli planujesz wprowadzić zmiany, będziesz musiał przejść przez proces od początku. Zainwestuj w profesjonalne logo lub nie znakuj istniejącego, dopóki nie będziesz mógł sobie pozwolić na profesjonalne logo.
Twoje logo jest tym, co pozostanie w umysłach klientów przez jakiś czas. Unikalne, profesjonalne logo nie tylko odróżnia Twój produkt lub usługę od innych, ale także zapada w pamięć. Unikaj kopiowania znanych marek, a zamiast tego stwórz własne. Wyszukaj logo w swojej branży, aby zainspirować się do stworzenia własnego, unikalnego.
Czy Twój biznes jest zwykłym side hustle, który budujesz, aby po prostu zyskać w krótkim czasie, czy jest to coś, co planujesz robić przez kilka lat? Wyjaśnij wszystkie swoje wątpliwości przed zastrzeżeniem znaku towarowego. Jeśli jest to tylko krótkoterminowe zobowiązanie, być może nie potrzebujesz znaku towarowego.
Aby oznaczyć logo znakiem towarowym, należy zarejestrować znak towarowy.
Rejestracja znaku towarowego może być kosztowna i czasochłonna, ale warta wysiłku. Daje on niezliczoną ilość praw i przywilejów, których nie daje niezarejestrowany znak towarowy.
Oto kroki, jakie należy podjąć, aby złożyć wniosek o rejestrację znaku towarowego zgodnie z przepisami federalnymi USA:
Przed zgłoszeniem znaku towarowego należy upewnić się, że w bazie danych nie ma zarejestrowanych lub oczekujących na rejestrację innych podobnych znaków towarowych. Badanie znaków towarowych jest niezbędne, aby uniknąć wszelkich sporów i problemów prawnych wynikających ze sprzeciwu innych marek.
Możesz odwiedzić stronę Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) Trademark Electronic Search System (TESS), aby uzyskać wszystkie zapisy dotyczące znaków towarowych.
Po oczyszczeniu się z możliwości sporów, teraz jest czas na zarejestrowanie swojego znaku towarowego.
Kiedy będziesz gotowy do złożenia wniosku, przejdź do Trademark Electronic Application System (TEAS) USPTO i prześlij niezbędne dokumenty z następującymi informacjami:
Obejmuje to imię i nazwisko właściciela, jeśli jest to osoba fizyczna, oraz nazwę firmy lub korporacji itp. Wraz z nazwiskiem zostaniesz poproszony o podanie adresu korespondencyjnego, adresu e-mail i innych informacji kontaktowych.
Następnie należy wybrać rodzaj znaku towarowego, o który chcemy się ubiegać. Czy jest to standardowy znak towarowy czy znak specjalny? Czy jest to znak towarowy czy znak usługowy?
Rysunek zawiera wizerunek lub słowa, które chcesz zarejestrować. Natomiast wzór pokazuje nie tylko obrazek, ale także produkt lub usługę, z którą jest związany. Na przykład logo X dołączone do koca, koszulki, pudełka z pizzą itp. W przypadku usługi: logo widoczne na stronie internetowej usług.
Ponownie, znak towarowy jest chroniony tylko w odniesieniu do konkretnego towaru lub usługi, tak jak Harry Potter jest znakiem towarowym dla książek, a Facebook dla usług mediów społecznościowych.
Dlatego rejestrując znak towarowy, należy określić, jakich towarów lub usług dotyczy. Na przykład "I'm lovin' it" dla restauracji, "What's in your wallet" dla bankowości cyfrowej, a ikona Nike swoosh dla butów.
Opłaty będą zależały od dwóch możliwości wyboru: TEAS plus lub TEAS standard. Ten pierwszy ma więcej wymagań z góry dla pierwszego wniosku, ale również płacisz niższe opłaty za klasę towarów lub usług. TEAS standard ma mniej, ale bardziej sztywne wymagania i w rezultacie wyższe opłaty za towary lub usługi.
Dla obu opcji opłaty są następujące:
Pamiętaj, aby odwiedzać stronę internetową USPTO, ponieważ dane te mogą ulec zmianie.
Po zaakceptowaniu Twojego zgłoszenia będziesz musiał poczekać, aż biuro prawnika USPTO przetworzy Twoją rejestrację. Ocena Twoich plików zajmie około trzech miesięcy. A gdy znajdą jakieś problemy, podniosą je, abyś mógł je naprawić i kontynuować proces.
Inne marki, które uznają, że Twój zgłoszony znak towarowy jest podobny do ich, mogą ubiegać się o Twoją rejestrację. Taki przypadek może wydłużyć proces o kilka lat.
Ale załóżmy, że nie otrzymasz żadnych sporów, innymi słowy, kancelaria adwokacka nie znalazła żadnych problemów z Twoim znakiem towarowym, wtedy zostanie on zarejestrowany. Może to potrwać nawet do 18 miesięcy.
Wiedząc, że nieustannie powstają tysiące marek, szanse na to, że wymyślisz podobne logo są znaczne. Aby uniknąć odrzucenia podczas ubiegania się o rejestrację znaku towarowego, spójrz na te powszechne powody odrzucenia:
Zarówno nazwa firmy, jak i logo chronią różne części Twojej marki. Rejestracja logo chroni kolory, kształty, projekt, orientację, słowa i czcionkę przed wykorzystaniem przez innych. Tymczasem zastrzeżenie nazwy firmy nie chroni żadnej z tych części, ale zapobiega używaniu jej przez innych.
Zarejestruj oba, jeśli możesz sobie na to pozwolić, ale nazwa firmy jest ważniejsza, jeśli musisz wybrać. Koszty wahają się od 500 do 1500 dolarów.
W miarę rozwoju firmy możesz chcieć zmienić logo na bardziej profesjonalne. Jeśli Twoje poprzednie logo było oznaczone znakiem towarowym, musisz rozpocząć proces oznaczania znaku towarowego od nowa.
Nazwa firmy ma większą wartość niż logo firmy, ponieważ jest bardziej różnorodna i zawsze podlega ochronie. Tymczasem Twoje logo jest chronione tylko w swojej dokładnej formie. Z prawnego punktu widzenia, nazwa firmy zapewnia większą ochronę.
Po zatwierdzeniu wniosku o rejestrację, możesz używać symbolu znaku towarowego obok logo lub nazwy firmy. Oficjalnie oznacza to, że Twoja firma jest chroniona znakiem towarowym. Przed zatwierdzeniem możesz używać znaku ™, aby zaznaczyć, że jesteś w trakcie procesu rejestracji znaku towarowego.
Aby pomóc w rejestracji znaku towarowego logo, rozważ skorzystanie z pomocy prawnika lub usługi rejestracji znaków towarowych, takiej jak LegalZoom
, która usprawni ten proces. Rejestracja znaku towarowego w serwisie LegalZoom. Obrazek: LegalZoom Rozpocznij rejestrację znaku towarowego
Posiadanie wiedzy na temat znaków towarowych nie tylko zapobiega otrzymywaniu pozwów sądowych, ale także pomaga w ocenie, czy należy pozwać firmę używającą naszego znaku towarowego, czy też nie.
Dowiedzieliśmy się, że znaki towarowe są ograniczone do dwóch aspektów: lokalizacji i klasy. Rejestracja stanowa i federalna gwarantuje prawa tylko w obrębie kraju, ale poza nim obowiązują inne rejestracje i zasady.
Wreszcie, jesteś chroniony tylko w takim stopniu, w jakim gwarantuje to Twoja klasa usług i produktów. Zarejestrowany slogan dla produktów spożywczych nie może pozwać firmy produkcyjnej, gdy ta używa tego samego hasła.
Krótko mówiąc, zrozumienie znaków towarowych i ich ograniczeń zapobiega marnowaniu cennego czasu i pieniędzy w oparciu o błędne założenia prawne.
Jednak kluczem do prawdziwego zapobiegania powstawaniu problemów prawnych jest zbudowanie niepowtarzalnej tożsamości. Wysoce unikalne znaki towarowe mają mniejsze szanse na znalezienie kopistów i większe szanse na zabezpieczenie pożądanego udziału w rynku.
Znak towarowy to unikalne oznaczenie osoby, firmy, produktu lub usługi, które po zarejestrowaniu może być prawnie wiążące. Znaki towarowe są zwykle rejestrowane w określonej "klasie", co oznacza, że ten sam znak towarowy może być używany przez inną firmę z niepowiązaną usługą lub produktem.
Prawa autorskie dotyczą produktów bardziej kreatywnych lub związanych ze sztuką, takich jak programy telewizyjne, filmy lub inne kreatywne przedsięwzięcia. Podczas gdy znaki towarowe są zazwyczaj bardziej ograniczone do produktów i usług i muszą należeć do określonej klasy w oparciu o wykorzystanie, logo może być objęte prawem autorskim lub znakiem towarowym w oparciu o wykorzystanie.
Wszystko, co jest ogólne, mylące, obraźliwe lub nie reprezentuje marki, może zostać odrzucone jako znak towarowy. Naruszenie znaku towarowego może prowadzić do poważnych reperkusji prawnych, dlatego sugerujemy zatrudnienie projektanta marki, który dokładnie rozumie wymagania.
TEAS (Trademark Electronic Application System) obsługuje większość znaków towarowych w USA. W przypadku TEAS Plus (który wymaga więcej formalności z góry), opłata wynosi 250 USD za klasę towarów/usług. Opłata za TEAS Standard (opcja zgłoszenia, która ma mniej wymagań wstępnych) wynosi 350 USD za klasę towarów/usług.
Zarejestrowane znaki towarowe należą do kategorii "®" i mogą być chronione prawnie. Znaki towarowe związane z produktami są zazwyczaj klasyfikowane jako "™" i dotyczą wszelkich przedmiotów, które można sprzedać lub kupić. Znaki towarowe związane z usługami lub "sm" należą do kategorii usług.
Kiedy jesteś gotowy do zgłoszenia, wejdź na stronę Trademark Electronic Application System (TEAS) USPTO i prześlij niezbędną dokumentację wraz z informacjami o właścicielu, rodzaju znaku towarowego, logo/rysunku, jego kategorii (produkt lub usługa) oraz opłatach rejestracyjnych.
Ten artykuł został napisany przez Emelinę Spinelli. Możesz być najbardziej kreatywnym...
Czytaj więcejTen artykuł został napisany przez Gosię Zajdel. Silna obecność cyfrowa jest niezbędna do...
Czytaj więcejZapraszamy do zapoznania się z prognozą najważniejszych trendów w projektowaniu logo i...
Czytaj więcej