loader
Poradniki i ciekawostki

Jak zoptymalizować swoje posty na Facebooku, aby uzyskać maksymalne możliwości udostępniania

Poniżej znajduje się praktyczny przewodnik pisania shareable facebook post, biorąc pod uwagę algorytmy i strukturę dla maksymalnej share-ability.

Jako firma lub organizacja korzystająca z Facebooka w celu uzyskania zasięgu społecznego, ostatecznym celem Twoich wysiłków jest tworzenie shareable postów. Algorytmy Facebook's newsfeed ewoluowały dość szybko od ich narodzin w 2006 roku. Zrozumienie, jak te zmiany wpływają na widoczność postów, w połączeniu z przyjrzeniem się typom postów, które otrzymują największe zaangażowanie, będziesz miał środki, aby zacząć generować silniejszy zasięg marki na tej platformie społecznej.

wiadomość sponsorowana



Przyjrzyjmy się historii EdgeRank, jego rozwoju do formuły Facebook teraz używa do pomiaru znaczenia postu, i jak można zacząć upewnić się, że twoje posty dostać więcej akcji.

Poprzednie zmiany w algorytmach Facebook

We wczesnych etapach formułowania rankingu postów, EdgeRank był środkiem dla Facebooka, aby określić, które posty były najważniejsze. To zdecydowało, które treści zostały wybrane do News Feeds.

Oryginalna formuła EdgeRank

Kiedy pierwotnie w użyciu, formuła algorytmu zawierała tylko niewielki zestaw informacji do określenia rangi postu, jak wyjaśniono na stronie Edgerank.net:

  • Affinity - Bliskość relacji między źródłem treści a użytkownikiem: Im bardziej użytkownik był związany z zamieszczoną treścią, tym większe prawdopodobieństwo, że ta treść pojawi się w News Feedzie użytkownika. Bierne oglądanie treści nie przyczyniało się do wyniku pokrewieństwa.
  • Edge Weight - Typ(y) akcji podjętej na treści tj. like, share, comment: Każda akcja podjęta przez użytkownika, poza kliknięciami, dodawała się do wagi postu. Komentarze ważyły więcej niż polubienia. Polubienie strony przez reklamę mogło ważyć mniej niż organiczne potknięcie się na stronie.
  • Decay - długość czasu pomiędzy zamieszczeniem treści a zaangażowaniem: Historie zaczęłyby tracić punkty wraz ze starzeniem się. Częstotliwość logowania wydawała się odgrywać rolę w rozkładzie postu, jak również.

Marketing Land, kiedy ogłosił "śmierć" EdgeRank, opisał 3-częściową formułę jako postęp od "obracania gałek", zanim przeszedł do wyjaśnienia zmian w metodzie rankingowej, które zostały świeżo wdrożone w 2013 roku.

Affinity, waga i rozkład czasu są nadal ważnymi czynnikami rankingowymi dla postów. Teraz jednak pomiary ważności postów są znacznie bardziej złożone. Pod uwagę brane są relacje między użytkownikami, optowanie za otrzymywaniem aktualizacji od określonych użytkowników / stron, typy postów, zgłaszanie spamu, kliknięcia, widoki na osi czasu, urządzenia używane, story bumping (dawanie starym historiom drugiej szansy, jeśli mają dużą liczbę interakcji) i inne. Zamiast badać każdy z tych czynników z osobna, wiedz, że Facebook dobrze wykonuje swoją pracę, nieustannie aktualizując swoje metody, aby zapewnić użytkownikom "wysoką jakość" treści.


wiadomość sponsorowana



Wybór wysokiej jakości treści dla Twoich postów

Badanie po badaniu zostały wykonane, aby dowiedzieć się, jakie rodzaje postów dostać najwięcej zaangażowania. Są to typy postów, które nadal będą udostępniane na szczycie News Feeds. Wybierając to, co chcesz udostępnić użytkownikom, skorzystaj z rad Facebooka:

  • Spraw, aby Twoje posty były aktualne i istotne
  • Buduj wiarygodność i zaufanie u swoich odbiorców
  • Zadaj sobie pytanie: "Czy ludzie podzieliliby się tym ze swoimi znajomymi lub polecili to innym?".
  • Zastanów się "Czy moi odbiorcy chcieliby to zobaczyć w swoich News Feeds?".

Czego użytkownicy nie zobaczą w swoich News Feeds

Facebook dowiedział się, że ich użytkownicy nie lubią oglądać postów, które są zbyt promocyjne i 14 listopada 2014 roku ogłosił, że zacznie ignorować posty o określonych cechach. Teraz posty, których celem jest popchnięcie ludzi do kupienia czegoś lub zainstalowania aplikacji, proszące ludzi o wzięcie udziału w promocjach lub loteriach bez prawdziwego kontekstu, a także te, które zawierają ponowne wykorzystanie starych treści reklamowych, będą pokazywać się w News Feeds użytkowników mniej. Jest to ważne, aby zrozumieć podczas tworzenia swoich postów, ponieważ używanie tego typu treści natychmiast zmniejszy zasięg Twojego postu.

Jak wykorzystać te informacje, aby Twoje posty miały wyższy ranking

Kiedy jesteś gotowy, aby rozpocząć wdrażanie powyższych informacji do swoich postów, musisz najpierw zrozumieć, że twoi fani i przyjaciele niekoniecznie zobaczą twój post, początkowo, w ich News Feeds. Prawdopodobnie użytkownicy będą musieli być zapisani do oglądania twoich aktualizacji lub mieć częste zaangażowanie w twoje posty, aby zobaczyć je od razu. Będziesz chciał się upewnić, że kanał jest skonfigurowany do udostępniania. Domyślnie powinieneś mieć wszystkie posty ustawione na widoczność "Publiczną". W ten sposób, gdy twoje treści są udostępniane, każdy może je zobaczyć. Następnie upewnij się, że Twoje posty są skonstruowane w sposób zapewniający optymalne zaangażowanie.

Louise Meyers How-To Graphics udostępniła infografikę z mnóstwem przydatnych informacji na temat zwiększenia zaangażowania postów na Facebooku. Zgodnie ze statystykami, którymi się podzieliła i pewnym osobistym doświadczeniem, te wskazówki pomogą ci ustrukturyzować idealne shareable posty do promowania swojej marki:

1. Zdjęcia angażują

Posty na Facebooku ze zdjęciami mają o 39% więcej interakcji niż te bez nich. Zdjęcia mają 104% więcej komentarzy i 84% więcej kliknięć niż posty tylko tekstowe. Kiedy masz coś do powiedzenia, wybierz obraz, który pomoże Ci opowiedzieć swoją historię. Uwaga: Nie używaj do celów biznesowych niczego, co może naruszać czyjeś prawa autorskie.

2. Trzymaj tekst krótki i słodki

wiadomość sponsorowana


Aktualizacje statusu z tekstem poniżej 80 znaków wydają się mieć 27% więcej polubień niż te z większą ilością. Więc, gdy masz historię do opowiedzenia, znajdź sposób, aby skondensować go przed postem.

3. Nie zapomnij o emotykach

Użytkownicy Facebooka wydają się angażować w posty, które używają emotikonów, takich jak emotikony i twarze winky, o ponad 1/3 więcej niż te bez nich. Posty te mają o 33% wyższy wskaźnik udostępnień, o 33% wyższy wskaźnik komentarzy i o 57% wyższy wskaźnik polubień.

4. Używaj własnych zdjęć z linkami

Podczas delegowania swoich linków do artykułów lub innych treści internetowych, udostępnij obraz i osobisty opis treści wraz z linkiem dla użytkowników, aby kliknąć przez. Ten typ postu będzie generalnie uzyskać więcej zaangażowania niż jeśli niech Facebook generować to własne podgląd treści.

5. Self-Host Videos na Facebooku

Nawet jeśli chcesz, aby użytkownicy z dala od Facebooka do innej strony, dzielić się swoimi filmami, przesyłając je do Facebooka bezpośrednio. Możesz dołączyć link do innych treści wraz z filmem, jeśli chcesz. Filmy hostowane na Facebooku zdobywają więcej wyświetleń niż te udostępniane z innych serwisów, takich jak YouTube czy Vimeo.

Spróbujcie poeksperymentować z tą wiedzą w swoich kampaniach i podzielcie się osobistymi doświadczeniami w komentarzach poniżej. Co jeszcze zauważyłeś na temat zdobywania udziałów i zaangażowania w treści na Facebooku?

Więc tam, teraz ciesz się tą infografiką Facebook Engagement.