loader
Poradniki i ciekawostki

Chcesz dotrzeć do większej liczby osób? Musisz użyć infografiki

Ciężko jest przebić się przez dziesięć bałaganów w sieci.

Wyniki wyszukiwania są coraz bardziej nasycone niemal identycznymi postami na blogach - a czołowi wydawcy mają niemal monopol na pierwszą stronę Google.

Więc jakie jest rozwiązanie?

Stwórz coś, co jest oryginalne, ciekawe, strawialne i możliwe do podzielenia się.

Infograficzne to jeden z najprostszych sposobów na rozpoczęcie tworzenia treści wizualnych. A kiedy już to zrobisz, ludzie będą ją dla Ciebie rozpowszechniać w Internecie - bez kłopotliwego SEO czy płatnej reklamy.

Oto 5 powodów, dla których infografie są jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie profilu Twojej firmy:

1. Oni po prostu czytać więcej

Wszyscy uwielbiamy czytać dobrą książkę lub artykuł.

Ale w rzeczywistości, nasze mózgi są odrutowane do czegoś innego:

Około 65% z nas to uczący się wzrokowo. I przetwarzamy informacje wizualne znacznie szybciej niż tekst.

(Niektóre źródła sugerują nawet, że nasz mózg jest 60.000 razy szybszy w dekodowaniu informacji z obrazów zamiast tekstu!)

Więc co to oznacza?

Oznacza to, że format wizualny to łamiący mózg skrót, dzięki któremu treści trafiają do umysłów odwiedzających - szybciej, częściej i z mniejszym oporem.

A to oznacza, że więcej osób będzie czytać dwie rzeczy, pozostawać na twojej stronie i wracać po więcej.

2. Robią natychmiastowe uderzenie

Wszyscy słyszeliśmy pięciosekundową regułę, jeśli chodzi o pierwsze wrażenie. (Albo cztery sekundy lub sześć sekund - to naprawdę nie ma znaczenia).

Trudno jest zahaczyć o wyszukiwarkę Google, która szybko otwiera artykuł lub post na blogu.

Ale dzięki starannie zaprojektowanej infografii, to już na nich działa, zanim się zorientują, że naprawdę tam jest.

Jasne kolory, dziwaczne układy, odważne kreskówki i uderzające czcionki.

Słowa nie rzucają się w oczy, chyba że już czytasz. Ale wizualna wersja tej samej treści może zahaczyć o odwiedzających, zanim będą mieli szansę zacząć ją wchłaniać.

3. Naturalnie można się nimi dzielić

Jednym z najszybszych (i najtańszych!) sposobów na wysyłanie treści i marki na całym świecie są media społecznościowe. Infografiki są idealnym formatem, aby dopasować się do społeczności internetowej.

Ludzie uwielbiają dzielić się ciekawostkami poprzez takie miejsca jak Twitter i Reddit - lub nawet na mniejszą skalę poprzez WhatsApp i Facebook Chat.

Ale bądźcie szczerzy:

Jak często naprawdę czytasz artykuł informacyjny lub wpis na blogu, który ktoś udostępnia online?

Możesz przeczytać nagłówki i sprawdzić zdjęcia, jak pojawiają się w twoim newsfeed - a następnie przejść do rzeczywistego odczytu niewielki procent artykułów, które wydają się interesujące.

Dzięki infografikom, masz już pełną treść w newsfeedach w momencie ich udostępnienia.

Oznacza to, że o wiele łatwiej jest natychmiast zaimponować ludziom - i o wiele łatwiej jest im kliknąć jeden przycisk, aby "polubić" lub "udostępnić" swoją treść.

A wynik?

Twoja infografika jest trzy razy bardziej prawdopodobne, że dostaniesz akcje i lubi na portalach społecznościowych. A to oznacza, że jest o wiele bardziej prawdopodobne, aby przejść wirusowe i przyciągnąć uwagę niż zwykły stary artykuł tekstowy.

4. Dają ci (i twojemu przesłaniu) większą wiarygodność

Każdy może napisać kilka statystyk i faktów w krótkim wpisie na blogu.

Ale tworzenie zgrabnej infografii wymaga czasu.

Potrzebujesz dedykowanego grafika, który starannie przygotuje kolorystykę, układ i wskazówki wizualne, które sprawią, że będzie on atrakcyjny i łatwy do przyswojenia. I Twoi odbiorcy wiedzą o tym od momentu, gdy na to spojrzą.

Kiedy masz dobrze zaprojektowaną, profesjonalną infografikę, ludzie są bardziej skłonni traktować Twoje treści poważnie.

Zakładają, że jeśli poświęciłeś czas i pieniądze na to, aby wyglądało to idealnie, to poświęciłeś tyle samo czasu i pieniędzy na dopracowanie treści.

I jako bonus:

Zawartość wizualna to pojazd do brandingu.

Tylko te same kolory mogą zwiększyć rozpoznawalność marki o 80%.

Kiedy ludzie czytają i udostępniają Twoją infografikę, widzą na niej Twoje logo, kolory Twojej marki i Twoją stronę internetową. Poczują styl Twoją markę - a to oznacza, że rozpoznają Cię w przyszłości.

5. 5. Infografie pomagają w rozwoju Twojej firmy

Nie wierzysz nam? Oto kilka statystyk:

- Wydawcy korzystający z infografików zwiększają swój ruch o 12% szybciej niż ci, którzy tego nie robią.
- 40% marketerów twierdzi, że oryginalne grafiki (w tym infografikie) są najbardziej angażujące spośród wszystkich treści wizualnych.
- A 84% firm, które używają infografik, twierdzi, że są skuteczne.

Ale tu jest kopacz:

Kiedy zapytano firmę o to, jakie są ich największe trudności przy tworzeniu treści wizualnych, powiedziały to:

Konsekwentne kreowanie atrakcyjnej oprawy wizualnej i świetne wzornictwo.