Fotoprezenty – pomysły na pamiątkowy podarunek
Zapewne nie uszło waszej uwadze, z jaką...
Ten artykuł został napisany przez Jessicę Oliver.
Poniżej omawiamy niektóre błędy, które często popełniają początkujący (i być może niektórzy profesjonalni) projektanci oraz jak ich uniknąć, aby zapewnić sobie udaną karierę w tej dziedzinie.
wiadomość sponsorowana
Typografia jest oczywistym i wymownym znakiem dobrze zaprojektowanego logo lub marki. Niewłaściwa typografia może źle reprezentować markę, sprawiać wrażenie amatorskiej lub być trudna do odczytania. W związku z tym każdy projektant powinien mieć wyczucie, jak wygląda dobra czcionka i jak trafia do widza.
Jak uniknąć błędów:
- Używaj profesjonalnych czcionek i unikaj darmowych czcionek, które często nie są tak wysokiej jakości. Być może twoje obecne portfolio czcionek jest ograniczone lub zbyt często używane. Sprawdź strony takie jak MyFonts lub HypeGoType, które sprzedają unikalne czcionki, które mogą nadać Twojemu projektowi dodatkową przewagę i atrakcyjność.
- Trzymaj się jednego lub dwóch podobnych typów czcionek dla jednego projektu. Zalanie jednego projektu zbyt dużą różnorodnością może sprawić, że końcowy element będzie wydawał się krzykliwy lub przesadzony.
- Upewnij się, że wszystko jest czytelne! Oznacza to, że musisz dobrze zrozumieć swoje "płótno" i upewnić się, że maksymalizujesz przestrzeń bez uszczerbku dla jasności przekazu.
wiadomość sponsorowana
- Czcionka powinna odzwierciedlać nastrój i atmosferę projektu. np. przesłanie zen można przekazać za pomocą swobodnie płynącej, zaokrąglonej czcionki, a mocniejsze przesłanie można przekazać za pomocą odważniejszej, grubszej czcionki.
Masz nadzieję, że Twoja praca zostanie poprawnie wydrukowana? Jednym z najważniejszych kroków, które należy wziąć pod uwagę w procesie projektowania, jest sposób zapisywania i pakowania plików przed dostarczeniem ich klientowi.
Jak uniknąć błędów:
- Zapytaj klienta o formatowanie od samego początku. Prace projektowe przeznaczone do druku są zwykle formatowane w CMYK, w przeciwieństwie do prac internetowych, które są zwykle w RGB. Jeśli wiesz, czego oczekuje klient, zaoszczędzisz mnóstwo czasu na dłuższą metę i unikniesz nieporozumień.
- Utwórz oddzielne foldery dla czcionek, obrazów, grafiki itp., aby mieć pewność, że masz pod ręką każdy element na żądanie klienta.
wiadomość sponsorowana
- Uwzględnij spady i przycięcie, aby nie było potrzeby dodatkowej edycji przed przygotowaniem projektu do druku.
Jednym z najgorszych błędów, jakie może popełnić projektant, jest wysłanie ostatecznej wersji projektu bez edycji lub przejrzenia specyfikacji. Projekty są często wysyłane z błędami gramatycznymi lub ortograficznymi, nieprawidłowo sformatowane lub bez uwzględnienia potrzeb i wymagań klienta.
Jak uniknąć błędów:
- Przygotuj listę kontrolną przed sfinalizowaniem projektu. Może to obejmować wszystko, od sprawdzenia pisowni po ostateczne sprawdzenie wymagań klienta.
- Rozważ współpracę z profesjonalnym redaktorem lub poproś kogoś o pomoc w kontroli jakości. Druga para oczu może pomóc uniknąć błędów, które mogą zadecydować o sukcesie lub porażce z danym klientem po dostarczeniu zasobów.
Czysty i atrakcyjny projekt wymaga delikatnej równowagi kolorów i specjalnych funkcji. Jeśli witryna, marka lub logo wydają się zagracone i przytłaczające dla oka, oznacza to, że sam projekt nie jest zrównoważony. Funkcje specjalne należy ograniczyć do minimum, a kolory powinny być zawsze używane oszczędnie i mądrze.
Jak uniknąć błędów:
- Wybierz dwa lub maksymalnie trzy kolory i pamiętaj, aby dodać neutralny kolor dla równowagi. Cheers Bingo to przykład logo, które wyróżnia się na tle dla równowagi.
- Kontrastuj kolory, ale pamiętaj, że muszą one reprezentować uczucie, które próbujesz wywołać.
- Jeśli zdecydowałeś się wdrożyć animację jako specjalną funkcję, trzymaj się tylko tej jednej i zrezygnuj z innych sztuczek. Nie chcesz nadmiernie stymulować widzów zbyt wieloma elementami.
Użyj tych wskazówek jako wytycznych, aby uniknąć niepotrzebnych wpadek w swojej karierze projektanta graficznego. Dzięki kilku sztuczkom możesz mieć pewność, że stworzysz projekt, z którego klient będzie zadowolony. Nie idź na kompromis i spraw, by twoja kariera była udana.
Ten artykuł został napisany przez Emelinę Spinelli. Możesz być najbardziej kreatywnym...
Czytaj więcejTen artykuł został napisany przez Gosię Zajdel. Silna obecność cyfrowa jest niezbędna do...
Czytaj więcejZapraszamy do zapoznania się z prognozą najważniejszych trendów w projektowaniu logo i...
Czytaj więcej