Fotoprezenty – pomysły na pamiątkowy podarunek
Zapewne nie uszło waszej uwadze, z jaką...
Wizytówki są bardzo ważnym elementem wizerunku zarówno firmy, jak i osoby fizycznej. W ten sposób wymieniamy kontakty z potencjalnymi kontrahentami. Wbrew pozorom wygląd naszej wizytówki nie jest bez znaczenia - świadczy ona o nas, naszych usługach i towarach.
Oprócz kolorystyki, czcionki i całościowej kompozycji, istotny jest również format - powinien być on wygodny, ale również estetyczny. W Polsce, jeśli chodzi o wizytówki, najczęściej stosujemy wymiary 90x50 mm. W zachodnich częściach świata często można spotkać natomiast format 85x55. Oba standardy są poręczne i wygodne w przechowywaniu - niewielkie rozmiary sprawiają, że z powodzeniem możemy schować wizytówkę w portfelu, bez zbędnego zginania. Jednakże, kreatywność w budowaniu wizerunku idzie coraz bardziej do przodu, a ta rewolucja nie omija żadnego aspektu biznesu - także, wydawałoby się, zwyczajnych wizytówek. Niektórzy chcą się wyróżnić i zostać zapamiętani, o co akurat łatwiej, jeżeli zastosujemy format niestandardowy. Chodzi tu nie tylko o wymiary samego prostokąta. Zmienić można także kształt - nieraz powstają wizytówki trójkątne albo okrągłe, a wszystko po to, aby odróżnić się wśród konkurencji.
Z czego powinna być wykonana nasza wizytówka? Teoretycznie nie ma tutaj za daleko idących granic - wszystko zależy od naszej wyobraźni. Faktem jest jednak, że najpopularniejszym nośnikiem został papier i nie każdy będzie miał odwagę, a także ochotę, aby wyłamywać się z tego schematu. Papier jest lekki, wygodny i nie sprawia większych problemów, chyba że akurat się podrze. Warto więc zastanowić się nad jego grubością, żeby zniszczenie wizytówki nie było aż tak banalnie proste, jak w przypadku cieniutkiego skrawka.
Jaki papier powinniśmy więc wybrać? Istotna jest jego gramatura. Czym większa - tym wizytówka będzie wyglądała bardziej profesjonalnie. Najcieńszy papier nie robi zbyt dobrego wrażenia, ponieważ jest łatwy do podarcia, a poza tym wydaje się niesolidny. Tymczasem rolą wizytówki jest budowanie naszego pozytywnego wizerunki i każdy, nawet czasem drobny, szczegół ma znaczenie. Nie powinniśmy więc decydować się na niewielką gramaturę, choć cena wykonania tego rodzaju wizytówek prawdopodobnie będzie niższa. Lepszym rozwiązaniem będzie jednak gramatura powyżej 300g z zastosowaniem papieru kredowego, który jest przyjemny w dotyku, a zatem również będzie wywoływał pozytywne odczucia. Mamy przed sobą jeszcze kolejny wybór - papier kredowy może być bowiem matowy, albo błyszczący. Tutaj decyzja zależy już od naszej wizji i preferencji. Ważne jest to, aby cała koncepcja wizytówki była spójna i estetyczna.
Kolejnym rozwiązaniem są papiery ozdobne, które nierzadko są bardziej dekoracyjne i kolorowe niż te standardowe. To kolejny sposób na to, aby się wyróżnić. Ważne jednak, aby nie przesadzić - przesadzona barwność również nie sprawia dobrego wrażenia.
Warto także uświadomić sobie, że kwestie związane z papierem, to dopiero początek - czeka nas jeszcze cała koncepcja wizualna projektu.
Każdy lubi zwiększać swój profil, poprawiając swoją pozycję zawodową. Ale na pewno...
Czytaj więcejProfesjonalnie zaprojektowana wizytówka jest niezbędna do wywarcia długotrwałego, pozytywnego...
Czytaj więcejWizytówka służy do przekazania informacji, które umożliwią kontakt z firmą lub osobą...
Czytaj więcej