loader
Poradniki i ciekawostki

8 wskazówek dotyczących content marketingu, gdy brakuje czasu i zasobów

Ten artykuł został napisany przez Julie Ellis.

Content marketing działa, ale uruchomienie skutecznej kampanii content marketingowej może być trudne, jeśli brakuje funduszy, personelu lub czasu.

wiadomość sponsorowana



Na szczęście content marketing to zadanie, którego może podjąć się każdy. Trzeba tylko opracować strategię, która sprawdzi się w obecnej sytuacji. Jeśli jesteś zainteresowany content marketingiem, ale brakuje Ci czasu i zasobów, te 8 wskazówek zostało napisanych właśnie dla Ciebie.

1. Skup się na tworzeniu treści, a nie na ich kuratorowaniu

Tworzenie treści to coś, co prawdopodobnie robisz już teraz. Jeśli udostępniasz treści z innych źródeł na Facebooku lub tweetujesz linki do artykułów, jesteś kuratorem treści. Nie można jednak po prostu rozpowszechniać treści i nazywać tego content marketingiem. Musisz dodać swój głos do tych treści. Musisz zająć stanowisko i dodać coś wartościowego do treści. Podczas kuratorowania treści bardzo ważne jest, aby podać odpowiednie źródło treści. Wreszcie, nigdy nie rozpowszechniaj treści bez pytania o opinie czytelników i obserwujących. Pamiętaj, że celem jest stworzenie interakcji i zaangażowania.

2. Outsourcing niektórych zadań związanych z pisaniem treści

Jednym z głównych wyzwań stojących przed właścicielami firm, jeśli chodzi o content marketing, jest to, że nie mają oni zasobów ludzkich z czasem lub talentem do tworzenia oryginalnych treści, które mają potencjał, aby stać się wirusowe. Jeśli masz do czynienia z ograniczonymi zasobami, istnieje prawdopodobieństwo, że zatrudnienie pracownika w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin, który skupi się na pisaniu treści, nie jest możliwe. To, co jest możliwe, to skorzystanie z profesjonalnej usługi pisania, aby wykonać kilka zadań każdego miesiąca, takich jak pisanie postów na blogu i artykułów informacyjnych. W wielu przypadkach profesjonalni autorzy treści mogą również tworzyć treści oparte na obrazach, takie jak infografiki.


wiadomość sponsorowana



3. Użyj narzędzi Google, aby skupić się na optymalizacji


Jeśli nie masz siły roboczej lub środków finansowych na tworzenie dużej ilości treści, treści, które tworzysz, muszą być jak najbardziej zoptymalizowane. Jeśli chodzi o zasady optymalizacji treści, Google ustala zasady obowiązujące w całej branży. Na szczęście Google wydaje darmowy przewodnik dla początkujących na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Przestrzegaj tych zasad, zwłaszcza tych dotyczących optymalizacji treści, a zwiększysz "wyszukiwalność" swoich treści.

4. Użyj Alltop, aby określić, które treści są obecnie najbardziej angażujące


Alltop to najlepsza witryna do wyszukiwania nagłówków i gorących tematów. Jest to centralne repozytorium popularnych tematów oraz najpopularniejszych i najbardziej szanowanych mediów na świecie. Możesz trafić na Alltop, aby znaleźć popularne tematy medialne lub zobaczyć, jakie media informacyjne, takie jak Fast Company, New York Times, Wired i Entrepreneur, zyskują na popularności. Możesz także uzyskać najnowsze informacje na temat treści z witryn takich jak Lifehacker, Mashable i Techcrunch. Możesz użyć tej strony, aby znaleźć pomysły na treści lub znaleźć możliwości kuratorskie.

5. Wykorzystaj w pełni Twittera dzięki Tweetdeck


Tweetdeck to szwajcarski scyzoryk wśród narzędzi do zarządzania Twitterem. Za pomocą Tweetdeck można śledzić wiele kont na Twitterze, planować tweety, śledzić, kiedy i jak często Twoja marka jest przywoływana, a także zarządzać kampaniami hashtagowymi. Jeśli w pełni wykorzystasz Tweetdeck, będziesz musiał sprawdzać Twittera tylko raz lub dwa razy dziennie. To świetny sposób na zaoszczędzenie czasu.

6. Usprawnij promocję treści


Prawie każdy artykuł na temat marketingu treści podkreśla, że strona internetowa i podstawowa strona na Facebooku nie wystarczą do dobrej kampanii content marketingowej. Chociaż jest to prawda, nie oznacza to, że musisz tworzyć i utrzymywać obecność w każdym miejscu, w którym można publikować treści. Jeśli masz do czynienia z brakiem czasu i zasobów, najlepiej skoncentrować się na promowaniu treści w miejscach, w których docelowa grupa demograficzna klientów spędza czas.

Na przykład, jeśli docelową grupą demograficzną są kobiety po czterdziestce o kreatywnych zainteresowaniach, może się okazać, że Facebook, Pinterest i WordPress są najlepszymi opcjami do promowania treści, ale marnujesz czas na Instagramie lub Tumblrze. Jeśli rozważasz użycie narzędzi premium do promocji treści, zastanów się dwa razy, chyba że jesteś absolutnie pewien zwrotu z inwestycji.

7. Dodaj różnorodność do tworzonych treści

wiadomość sponsorowana



Jeśli nie jesteś w stanie stworzyć dużej ilości treści, upewnij się, że są one tak różnorodne i dynamiczne, jak to tylko możliwe. Jak wspomniano wcześniej, możesz używać infografik, zdjęć i gifów. Możesz także publikować treści wideo na swojej stronie internetowej, stronach mediów społecznościowych oraz w serwisach takich jak Vimeo czy Youtube. Jeśli nie jesteś profesjonalnym kamerzystą, nie martw się. Przy odrobinie wprawy możesz tworzyć doskonale nadające się do użytku filmy za pomocą smartfona. Istnieją również sposoby konwertowania prezentacji pokazów slajdów i nieruchomych obrazów do formatu wideo.

8. Wdrożenie tych hacków content marketingowych

Oto kilka szybkich rzeczy, które sprawią, że ludzie będą czytać i udostępniać treści, które tworzysz:

  • Listy i wypunktowania przyciągają uwagę czytelników i pomagają w szybkim dotarciu do celu
  • Czytelnicy uwielbiają anegdoty, cytaty i historie.
  • Tytuły z liczbą są bardziej prawdopodobne, że zostaną kliknięte.
  • Schematy kolorów mogą mieć znaczenie
  • Wybór czcionki ma znaczenie
  • Czytelnicy uwielbiają quizy, ankiety i inne interaktywne treści.
  • Czytelnicy uwielbiają komentować i dzielić się swoimi doświadczeniami
  • Infografiki, pokazy slajdów i inne elementy graficzne są świetnymi narzędziami do angażowania czytelników.

-

O autorze: Będąc redaktorem naczelnym, Julie Ellis pisze w Premier Essay o edukacji, samodoskonaleniu, marketingu i psychologii. Dzięki osiągnięciom akademickim i tytułowi magistra dziennikarstwa może wspierać studentów poradami dotyczącymi pisania i edukacji. Śledź ją na Twitterze i Google+, aby dowiedzieć się więcej. Zdjęcie autorstwa:kora