Fotoprezenty – pomysły na pamiątkowy podarunek
Zapewne nie uszło waszej uwadze, z jaką...
Czy cieszysz się na codzienne otrzymywanie poczty? Jeśli tak, to jesteś w dobrym towarzystwie. Badanie przeprowadzone w 2016 roku przez U.S. Postal Service (USPS) wykazało, że większość konsumentów odbiera i sortuje swoją pocztę przy najbliższej okazji, a wiele osób jest podekscytowanych tym, co znajdzie po otwarciu skrzynki pocztowej.
W dobie rosnącego uzależnienia od poczty elektronicznej, mediów społecznościowych i innych form komunikacji cyfrowej, jesteśmy zaskakująco przywiązani do naszej poczty. Jest to prawda niezależnie od tego, czy jesteś z pokolenia wyżu demograficznego, czy z pokolenia millenialsów, czy gdzieś pomiędzy. Z badania przeprowadzonego przez USPS wynika, że ponad 75% respondentów we wszystkich grupach wiekowych ceni sobie prywatność, niezawodność i bezpieczeństwo poczty.
Badanie wykazało również, że większość ludzi codziennie sortuje i skanuje swoją pocztę, przy czym milenialsi spędzają z pocztą więcej czasu niż jakakolwiek inna grupa wiekowa. Ludzie wolą również otrzymywać papierowe rachunki i wyciągi z konta niż otrzymywać je przez Internet. Nie jest też zaskoczeniem, że ponad 80 procent respondentów lubi znajdować w swojej skrzynce pocztowej odręcznie napisane notatki, listy lub kartki z życzeniami.
Wyraźne przesłanie jest takie, że cieszymy się, gdy codziennie znajdujemy pocztę w naszych skrzynkach pocztowych, nawet jeśli jest to tylko rachunek lub drukowany materiał marketingowy, i tęsknilibyśmy za nią, gdyby zniknęła. Poczta może być tradycyjną metodą komunikacji, ale pozostaje skuteczna, niezawodna i ważna zarówno dla konsumentów, jak i dla firm.
Jest to szczególnie widoczne w dwóch obszarach: kartki okolicznościowe i marketing bezpośredni. Obie branże rozwijają się pomimo rosnącego zapotrzebowania naszego społeczeństwa na komunikację cyfrową.
Jest coś szczególnego w otwarciu skrzynki pocztowej, w której znajduje się kartka urodzinowa lub życzenia świąteczne od bliskiej osoby. Jasne, elektroniczna kartka z życzeniami może wyglądać tak samo i oferować takie same pozdrowienia, ale to po prostu nie to samo, co drukowana kartka, którą ktoś poświęcił czas, aby podpisać i zaadresować specjalnie dla Ciebie.
Amerykanie kupują 6,5 miliarda kartek z życzeniami każdego roku, z roczną sprzedażą detaliczną pomiędzy 7 miliardami a 8 miliardami dolarów, według Greeting Card Association. Dziewięćdziesiąt procent gospodarstw domowych kupuje kartki z życzeniami każdego roku, przy czym przeciętne gospodarstwo domowe kupuje 30 pojedynczych kartek rocznie.
Kartki z życzeniami są niedrogim, namacalnym sposobem, aby dać komuś znać, że myślisz o nim lub o niej, i są one warte wysiłku: Większość respondentów biorących udział w badaniu USPS twierdzi, że ceni (81%) i zachowuje (60%) osobistą korespondencję.
Poczta bezpośrednia lub marketing drukowany może nie wydawać się tak osobisty jak kartka z życzeniami, ale nadal lubimy otrzymywać tego typu przesyłki do naszej skrzynki pocztowej, zwłaszcza jeśli są one spersonalizowane za pomocą druku zmiennych danych. Badanie przeprowadzone przez USPS wykazało, że 87% respondentów wolałoby otrzymywać materiały marketingowe przesyłane pocztą bezpośrednią niż telemarketing, a 62% wolałoby skanować wydrukowane przesyłki w poszukiwaniu czegoś użytecznego niż pocztę elektroniczną.
Badanie przeprowadzone przez Canada Post wyjaśnia, dlaczego marketing drukowany jest skuteczny:
Inne badania pokazują, że ludzie spędzają średnio 25 minut z przesyłkami direct mail, a 92 procent młodych kupujących preferuje direct mail przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Druk i poczta jeszcze nie umarły i raczej długo, długo nie odejdą do lamusa. Nie oznacza to jednak, że nie stoją przed nimi żadne wyzwania.
We współpracy ze Stowarzyszeniem Producentów Kopert pracujemy nad tym, aby zapewnić, że USPS pozostanie tak samo istotną instytucją jutro, jak jest dzisiaj. Stabilna finansowo usługa pocztowa jest niezbędna dla krajowego przemysłu drukarskiego, pocztowego i papierniczego, a dla konsumentów ważne jest, aby nadal mogli korzystać z sześciodniowych usług pocztowych, na których polegali przez dziesięciolecia.
Designing for Print, autorstwa Mariny Joyce, zawiera wszystkie informacje potrzebne do...
Czytaj więcejKrótko bezpośredniego wyszukiwania dla "drukowanie" w Twojej okolicy, konkretnego produktu lub...
Czytaj więcejCo jest lepsze dla środowiska: papier z recyklingu czy certyfikowany papier z pierwszego...
Czytaj więcej