loader
Poradniki i ciekawostki

5 sposobów, w jakie twoje portfolio online kosztuje cię biznes (i 5 łatwych rozwiązań)

Ten artykuł został napisany przez Claudię Elliot.

Oferujesz klientom najlepsze rady, ale czy sam się do nich stosujesz?

wiadomość sponsorowana



Na przykład, kiedy ostatnio przeglądałeś swoje portfolio online? Nie ma na to czasu! Oto pięć sposobów, w jakie Twoje portfolio może kosztować Cię biznes - i pięć łatwych rozwiązań:

Nie skupiaj się wyłącznie na sobie

Jeśli potencjalny klient przegląda twoje portfolio, chce zobaczyć, jak możesz mu pomóc, więc nie skupiaj się wyłącznie na sobie.

Oczywiście, potrzebujesz informacji o swoim doświadczeniu i pochodzeniu, aby dołączyć je do swoich próbek, ale twoja wiadomość musi być skoncentrowana na kliencie. Co robisz dla swoich klientów? Potrzebujesz przekonującego, perswazyjnego tekstu, który przejdzie od razu do sedna.

Oto przykład często popełnianego błędu, który można łatwo naprawić:

  • Nieskuteczne: "Bob Smith jest strategicznym projektantem stron internetowych".
  • Zamiast tego: "Projekt i strategia - potrzebujesz obu, aby rozwinąć swój biznes. Pozwól mi pomóc"

Widzisz, jak łatwo było przestawić się na zorientowanie na klienta?


wiadomość sponsorowana



Kreatywność ma punkt krytyczny

Można by pomyśleć, że celem twojej strony internetowej jest zademonstrowanie twoich umiejętności jako projektanta poprzez użycie wielu przykładów wszystkich kreatywnych technik, które możesz zastosować dla klienta.

To naturalne założenie, ale błędne. Celem strony internetowej jest pozyskiwanie klientów. Jeśli nie sprzedaż dzisiaj, to przynajmniej potencjalnych klientów, nad którymi możesz pracować (więcej na ten temat poniżej) w przyszłości.

Zachowaj więc proste i profesjonalne portfolio. Co najważniejsze, upewnij się, że nawigacja jest intuicyjna. Twoi potencjalni klienci są prawdopodobnie ludźmi biznesu, a to oznacza, że są zajęci i nie poświęcą czasu na zrozumienie Twojej witryny, jeśli nie jest ona prosta.

Weźmy poniższy przykład: czy łatwo jest dowiedzieć się, co klient powinien zrobić po przejściu do tego ekranu? Jeśli odpowiedź brzmi "nie", czas na uproszczenie.

f

wiadomość sponsorowana


Zapomnij o krzykliwym designie i skup się na funkcjonalności.

Nie zapomnij o wezwaniu do działania

To prowadzi nas do jednej z najważniejszych rzeczy, o których projektanci czasami zapominają na swoich stronach z portfolio - wezwania do działania (CTA). Ale co składa się na atrakcyjne wezwanie do działania?

Nie chcesz, aby ludzie wchodzili na twoją stronę, oglądali twoje przykładowe prace i wychodzili. Chcesz, aby cię zatrudnili!

Więc jaki jest następny krok, który chcesz, aby zrobili po obejrzeniu próbki i przekonaniu się, że chcieliby z tobą pracować? Czy chcesz, aby zadzwonili, wysłali e-mail lub wypełnili formularz kontaktowy? Cokolwiek to jest, jest to kierunek, w którym podąży Twoje wezwanie do działania.

Wróćmy do nowego, atrakcyjnego nagłówka: "Projekt i strategia - potrzebujesz obu, aby rozwinąć swój biznes. Pozwól mi pomóc"

Towarzyszące mu wezwanie do działania może brzmieć:"Let's Get Started" lub jakiś podobny pozytywny, dynamiczny komunikat. Powinien on być wyświetlany w widocznym miejscu na stronie, aby odwiedzający mógł go łatwo zauważyć.

Kliknięcie wezwania do działania przeniesie nowego klienta na stronę, na której ponownie, pokrótce, poinformujesz go, co zrobisz, aby mu pomóc. I przekierujesz go do opcji rozpoczęcia.

Nawiąż połączenie

Byłoby wspaniale, gdyby każdy, kto odwiedził Twoją witrynę, natychmiast potrzebował nowej witryny i zdecydował się wybrać Cię jako projektanta. Badania pokazują jednak, że mniej niż 5 procent osób odwiedzających Twoją witrynę jest gotowych do rozpoczęcia projektu projektowania stron internetowych. Reszta tylko się rozgląda, zbiera informacje i tworzy wrażenia, które mogą ostatecznie doprowadzić do tego, że staną się czyimś klientem.

Chcesz, abyś to był Ty, prawda?

Musisz więc uwzględnić sposób zbierania adresów e-mail od osób odwiedzających Twoją witrynę, abyś mógł pozostać w kontakcie.

Jak to działa?

wiadomość sponsorowana


Jeśli ktoś nie jest gotowy, aby przystąpić do projektu strony internetowej dzisiaj, jak myślisz, co może mu pomóc? Być może potrzebuje więcej informacji o tym, jak strona internetowa może pomóc jego firmie. Albo porady, jak wybrać projektanta stron internetowych. Zastanów się, w jaki sposób możesz pomóc potencjalnym klientom w ich drodze do posiadania strony internetowej i przygotuj ebook, infografikę lub film na odpowiedni temat i zaoferuj go odwiedzającym Twoją witrynę.

W zamian za te cenne informacje - i musisz upewnić się, że mają one wartość - potencjalny klient poda adres e-mail, którego możesz użyć do utrzymania kontaktu.

Za pośrednictwem programu marketingowego skonfigurowanego z automatyczną pocztą e-mail możesz wysyłać bardziej pomocne informacje, aby gdy potencjalny klient będzie gotowy do zatrudnienia projektanta stron internetowych, Twoje imię i nazwisko powinno przynajmniej znajdować się na krótkiej liście.

Pamiętaj o uwzględnieniu sygnałów zaufania

Mam nadzieję, że doradzasz swoim klientom, aby uwzględniali sygnały zaufania na swoich stronach internetowych. Ludzie zwracają uwagę na innych przy podejmowaniu decyzji, dlatego referencje i recenzje na stronach internetowych są tak potężne.

Klienci reagują na referencje zawierające zdjęcie znacznie lepiej niż na referencje tekstowe. A wideo może być jeszcze bardziej atrakcyjne! Zainwestuj więc czas potrzebny na wykorzystanie zdjęć lub filmów w swoich referencjach.

Kiedy zapytasz zadowolonego klienta, czy jest skłonny wystawić ci referencję, jest całkiem prawdopodobne, że poprosi cię również o zasugerowanie, co mógłby powiedzieć. W końcu prawdopodobnie prowadzą oni inną działalność, a ty jesteś ich ekspertem w dziedzinie komunikacji cyfrowej!

Możesz zasugerować kopię, aby wzmocnić swój wspaniały nowy nagłówek: "Projekt i strategia - potrzebujesz obu, aby rozwinąć swój biznes. Pozwól mi pomóc". Kiedy opracowujesz kopię, aby zasugerować klientowi, który zgodził się wystawić ci referencję, spróbuj zawrzeć te same słowa.

Twój zadowolony klient może powiedzieć: "Nie mógłbym być bardziej zadowolony ze strony internetowej, którą Bob zaprojektował dla naszej firmy. Wygląda świetnie, ale co więcej, pomógł nam opracować strategię, która zwiększyła przychody o 25 procent w ciągu zaledwie trzech miesięcy. A nasz personel sprzedaży jest zajęty śledzeniem potencjalnych klientów, których nie mielibyśmy, gdybyśmy nie mieli tak świetnej strony internetowej".

Wow! Co za wspaniałe świadectwo twoich umiejętności. Mówi bezpośrednio o tym, czego Twoi potencjalni klienci chcą od strony internetowej - więcej biznesu. I daje im większe zaufanie do ciebie. Czego chcieć więcej?

-

Pasją Claudii Elliot jest pomaganie firmom swoich klientów w rozwoju w Internecie jako konsultant ds. marketingu online. Poza godzinami pracy można ją spotkać czytającą, blogującą i bawiącą się z wnukami na południowym wybrzeżu Oregonu.