Fotoprezenty – pomysły na pamiątkowy podarunek
Zapewne nie uszło waszej uwadze, z jaką...
W dawnych czasach cyfrowego przygotowania do druku i druku, kiedy odbitki próbne nie przypominały tego, co można było zobaczyć na drukarni, projektant był zapraszany na "kontrolę prasową" w drukarni. Było to po to, aby projektant mógł zatwierdzić i podpisać rzeczywistą pracę, oprócz już podpisanych odbitek próbnych (używam terminu odbitki próbne luźno, w porównaniu z tym, co mamy dzisiaj, były to kłucia w ciemno. To zupełnie inny post, ale jest różnica między proofem przewidującym, jak będzie wyglądała wydrukowana praca, a proofem pokazującym, jak wygląda plik po wydrukowaniu zgodnie ze standardami SWOP. Jak już mówiłem, to temat na inny wpis :)
Możesz więc zostać zaproszony do wykonania press-checka. Albo twój szef może powiedzieć, że musisz sprawdzać każdą pracę, która jest drukowana, albo standardy agencji mogą dyktować obowiązkowe kontrole prasowe. W rzeczywistości obecnie istnieje tylko kilka okoliczności, które uzasadniają przeprowadzenie kontroli prasy. Po zapoznaniu się z tymi okolicznościami możesz zdecydować, czy chcesz powiedzieć swojemu szefowi, czy musisz być poza biurem przez pół dnia, czy nie, to już pozostawiam Tobie ;-).
Kiedy więc trzeba być na przeglądzie prasy? Co się zmieniło od czasów cyfrowego prepressu? Dzisiaj mamy proofing kontraktowy, który naprawdę przewiduje, jak będzie wyglądała wydrukowana praca. Mamy drawdown wykonany dzięki bardzo precyzyjnej technologii mieszania farb. Mamy papiery z krzywymi płytowymi ładowane do paneli kontrolnych pras z wbudowanymi densytometrami skanującymi! To znaczy, wow, co może pójść nie tak?
Jeśli jest to rutynowa praca drukarska, prawdopodobnie nic nie pójdzie źle, ale nie każda praca jest rutynowa.
Takie sytuacje wymagają kontroli prasy:
Jeśli zdecydujesz się być na kontroli prasowej dla danego zlecenia, to MUSISZ wziąć odpowiedzialność za decyzje tam podjęte. Najlepiej jest być świadomym swoich obowiązków podczas kontroli druku. Więc co powinieneś robić podczas kontroli prasowej? Tak naprawdę wszystko, co musisz zrobić, to spojrzeć na wydruk próbny, który podpisałeś, porównać go z arkuszem prasowym i upewnić się, że są bardzo podobne. Czasami dokładne dopasowanie jest nierealne.
Marina Joyce, autorka i entuzjastka druku, wydała niedawno książkę zatytułowaną "Designing for Print", która jest pożądanym źródłem informacji dla projektantów pracujących nad projektami do druku. Książka bardzo szczegółowo omawia ten temat i za zgodą Mariny, dzielimy się niektórymi z jej przemyśleń na temat idei press check. Ten blog jest pierwszym z trzyczęściowej serii i sugeruje okoliczności, które wymagają sprawdzenia projektu.
Designing for Print, autorstwa Mariny Joyce, zawiera wszystkie informacje potrzebne do...
Czytaj więcejKrótko bezpośredniego wyszukiwania dla "drukowanie" w Twojej okolicy, konkretnego produktu lub...
Czytaj więcejCo jest lepsze dla środowiska: papier z recyklingu czy certyfikowany papier z pierwszego...
Czytaj więcej