loader
Poradniki i ciekawostki

6 wskazówek dotyczących wyboru świetnego niezależnego projektanta

Ten artykuł został napisany przez Nicole Letendre.

Znalezienie świetnego niezależnego projektanta może wydawać się jak pudełko czekoladek Forresta Gumpa: Nigdy nie wiadomo, na co się trafi.

wiadomość sponsorowana



Nie musi tak być. Dzięki samokształceniu, odrobinie badań i jasnemu określeniu swoich potrzeb, możesz znaleźć idealnego grafika do swojego projektu.

Wysiłki projektantów graficznych widać wszędzie wokół. Jeśli zauważysz projekt lub styl, który do Ciebie przemawia, przygotuj się do podzielenia się nim podczas poszukiwania freelancera. Może to rozpocząć rozmowę, dzięki której oboje dowiecie się więcej o sobie nawzajem. Szukasz partnera, który pomoże Twojej firmie odnieść sukces; im lepiej się rozumiecie i komunikujecie, tym sprawniej przebiegnie Twój projekt.

Jak wybrać odpowiedniego projektanta

Oto 6 wskazówek, jak wybrać świetnego niezależnego projektanta przed rozpoczęciem poszukiwań.

  1. Określ potrzeby projektu
  2. Określ wymagane umiejętności
  3. Określ budżet
  4. Zrób rozeznanie
  5. Wywiad z wybranymi osobami
  6. Zrozumienie umowy

Wskazówka 1: Określ potrzeby projektu

Opracuj brief kreatywny, aby pokazać rozważanym freelancerom. Brief kreatywny powinien zawierać informacje, które pomogą projektantom zrozumieć projekt i sprawdzić, czy dysponują odpowiednimi umiejętnościami.


wiadomość sponsorowana



W briefie kreatywnym należy zawrzeć następujące informacje:

  • Szczegółowe informacje o firmie: czym się zajmuje lub co sprzedaje, jaka jest jej kultura i misja.
  • Cel projektu
  • Wymagane kwalifikacje i umiejętności
  • Termin realizacji projektu
  • Wszelkie potencjalne przeszkody

Łatwo jest zapomnieć, że freelancerzy nie będą mieli tak dogłębnej wiedzy lub wyczucia Twojej firmy, jak Ty. Przekazanie tych informacji na początku pozwoli zarówno tobie, jak i freelancerowi uniknąć marnowania czasu na projekt, który nie jest dobrze dopasowany lub nie pasuje do waszych harmonogramów.

Wskazówka 2: Określ wymagane umiejętności

Graficy mają wiele aplikacji do wyboru podczas tworzenia swoich projektów. Jeśli masz powód, dla którego wymagasz konkretnej aplikacji, takiej jak Adobe Illustrator lub Visual Design, upewnij się, że kandydaci mają doświadczenie z tymi narzędziami. Zapoznaj się z ich doświadczeniem, specjalizacjami i tym, co mogą ci zaoferować.

Czy zapewnisz projektantom obrazy stockowe do pracy, czy też wymagasz od nich zrobienia zdjęć w celu zintegrowania ich z projektem? Niektórzy graficy mają preferowane źródła obrazów lub mogą pomóc w zlokalizowaniu odpowiednich zasobów.

W przypadku projektowania logo, upewnij się, że projektant może dostarczyć projekt w pełni skalowalnym formacie wektorowym, aby zapewnić jakość obrazu na różnych nośnikach i w różnych rozmiarach.

Wskazówka 3: Określ budżet

wiadomość sponsorowana


Ile powinieneś przeznaczyć na budżet, a ile możesz? Niewiele jest standardowych cen między projektantami, ale powinieneś być w stanie znaleźć kogoś w swoim przedziale cenowym. Wielu projektantów negocjuje swoje ceny w zamian za stałą i konsekwentną pracę.

Z drugiej strony, nie należy oszczędzać. Dostajesz to, za co płacisz i jest to inwestycja w Twój biznes. Traktuj ją jako taką. Dobry projekt dobrze sprawdza się w przyszłości jako krytyczne narzędzie marketingowe w dzisiejszym środowisku biznesowym.

Bądź elastyczny w swoich opcjach płatności. Paypal jest popularną metodą dla freelancerów, podobnie jak niektóre inne aplikacje płatnicze. Zapoznaj się z logistyką płatności, aby określić oczekiwania co do terminu i formy płatności.

Wskazówka 4: Przeprowadź badania

Ważną częścią identyfikacji kandydatów jest zapoznanie się z ich portfolio. Skorzystaj z okazji, aby przyjrzeć się ich wszechstronności i kreatywności.

  • Rozwój koncepcji w różnych mediach i na różnych platformach
  • Optymalne formatowanie reklam drukowanych, wideo i stron internetowych
  • Korzystanie z najnowszych protokołów kodowania stron internetowych i możliwość przetestowania strony internetowej w wielu przeglądarkach i urządzeniach mobilnych pod kątem prawidłowego wyświetlania.

Przejrzenie ich portfolio może pomóc ci zrozumieć, w jaki sposób każdy projektant pracuje kreatywnie i czy będzie to uzupełniać twoje pomysły i wrażliwość. Czy elementy graficzne użyte w ich projektach portfolio przyjemnie się ze sobą łączą? Czy projektant zwraca uwagę na szczegóły i wykazuje spójność stylistyczną i wizualną?

Rozważając różne style i projekty, bądź otwarty na coś ostrzejszego niż zwykle; może to sprawić, że Twoje obrazy i logo będą trwać dłużej, zanim zostaną odświeżone w przyszłości. Jeśli możesz znaleźć projektanta z pewnym doświadczeniem w swojej branży, zmniejszy to krzywą uczenia się i pozwoli projektantowi łatwiej nawiązać kontakt z idealnymi klientami.

Wskazówka 5: Przeprowadź wywiad z krótką listą

Zbierz krótką listę grafików, którzy najbardziej odpowiadają Twoim potrzebom i którzy wyrazili zainteresowanie Twoim projektem, jeśli otrzymałeś odpowiedzi na brief kreatywny. Jeśli możesz, przeprowadź rozmowę osobiście lub za pośrednictwem czatu wideo, aby lepiej poznać daną osobę i sposób, w jaki się komunikujecie.

Czat wideo i udostępnianie ekranu dają również szansę na bardziej interaktywne udostępnianie obrazów i szkiców. W ten sposób można lepiej zrozumieć, jak pracuje się z każdym projektantem, co jest ważne, jeśli chce się nawiązać długoterminową współpracę.

  • Jeśli projektant upiera się przy używaniu żargonu, którego nie rozumiesz, zachowanie to prawdopodobnie będzie kontynuowane. Jeśli nie rozumiesz, co projektant komunikuje, będziesz sfrustrowany przez cały czas trwania relacji.
  • Projektant powinien być głęboko zainteresowany twoim biznesem i zagłębić się w twoje potrzeby.
  • Zrozumienie języka jest kolejnym ważnym elementem udanej komunikacji i współpracy przy projektowaniu.

Zapytaj ich o inspiracje dla konkretnych części ich projektów; dowiedz się, dlaczego dokonali określonych wyborów. Omów różne marki, strony internetowe, książki lub artystów, którzy inspirują ich pracę. Ich kluczowe motywacje dadzą ci poczucie ich stylu i mogą odkryć więcej pomysłów lub unikalnych elementów projektu dla twojego projektu.

Profesjonalne przynależności mogą odgrywać rolę w tym, jak działa projektant. Niektóre organizacje wymagają od swoich członków przestrzegania określonych standardów etycznych dotyczących znaków towarowych i naruszania praw autorskich. Poproś także o referencje i skontaktuj się z nimi. Musisz wiedzieć, czy projektant, którego rozważasz, zachowuje się profesjonalnie, dotrzymuje terminów i jest łatwy we współpracy.

wiadomość sponsorowana


Jeśli zdecydujesz się poprosić o mały projekt próbny, upewnij się, że zapłacisz projektantowi za czas i wysiłek. Nigdy nie proś o darmową pracę żadnego kreatywnego profesjonalisty; w końcu oczekujesz zapłaty za każdy ze swoich produktów lub usług.

Wskazówka 6: Zrozum umowę

Jeśli grafik ma umowę, przeczytaj ją i upewnij się, że rozumiesz wszystko, co jest w niej napisane. Jeśli projektant nie ma umowy, powinieneś napisać ją sam. Umowa może zapobiec nieprzyjemnym niespodziankom, w tym dodatkowym wydatkom i rozszerzeniu zakresu. Chcesz przejrzystości we wszystkich kontaktach biznesowych. AIGA udostępnia umowę za darmo tutaj.

Zapytaj, czy proponowany harmonogram i budżet są rozsądne. Należy również zrozumieć, kto zachowuje prawo własności do pracy.

Projekt graficzny marketingu, opakowania i strony internetowej to pierwsze wrażenie, jakie docelowi odbiorcy mają na temat Twojej firmy. Zainwestuj w projektanta, który wykonuje wysokiej jakości pracę zgodnie z najwyższymi standardami. Zatrudnienie amatora może wydawać się receptą na oszczędność pieniędzy, ale jeśli projekt Twojej strony internetowej lub logo wygląda tanio, Twoja firma będzie wyglądać tanio.

Ubierasz się jak najlepiej, gdy spotykasz się z klientem; ubierz swoje materiały sprzedażowe, logo i stronę internetową w to, co najlepsze, aby opinia publiczna mogła je zobaczyć.

Czy masz jeszcze jakieś rady dotyczące wyboru odpowiedniego projektanta?