loader
Wizytówki

Jak wybrać wizytówki?

Wizytówki są bardzo ważnym elementem wizerunku zarówno firmy, jak i osoby fizycznej. W ten sposób wymieniamy kontakty z potencjalnymi kontrahentami. Wbrew pozorom wygląd naszej wizytówki nie jest bez znaczenia - świadczy ona o nas, naszych usługach i towarach. 

Wymiary

Oprócz kolorystyki, czcionki i całościowej kompozycji, istotny jest również format - powinien być on wygodny, ale również estetyczny. W Polsce, jeśli chodzi o wizytówki, najczęściej stosujemy wymiary 90x50 mm. W zachodnich częściach świata często można spotkać natomiast format 85x55. Oba standardy są poręczne i wygodne w przechowywaniu - niewielkie rozmiary sprawiają, że z powodzeniem możemy schować wizytówkę w portfelu, bez zbędnego zginania. Jednakże, kreatywność w budowaniu wizerunku idzie coraz bardziej do przodu, a ta rewolucja nie omija żadnego aspektu biznesu - także, wydawałoby się, zwyczajnych wizytówek. Niektórzy chcą się wyróżnić i zostać zapamiętani, o co akurat łatwiej, jeżeli zastosujemy format niestandardowy. Chodzi tu nie tylko o wymiary samego prostokąta. Zmienić można także kształt - nieraz powstają wizytówki trójkątne albo okrągłe, a wszystko po to, aby odróżnić się wśród konkurencji. 

Z czego powinna być wykonana nasza wizytówka? Teoretycznie nie ma tutaj za daleko idących granic - wszystko zależy od naszej wyobraźni. Faktem jest jednak, że najpopularniejszym nośnikiem został papier i nie każdy będzie miał odwagę, a także ochotę, aby wyłamywać się z tego schematu. Papier jest lekki, wygodny i nie sprawia większych problemów, chyba że akurat się podrze. Warto więc zastanowić się nad jego grubością, żeby zniszczenie wizytówki nie było aż tak banalnie proste, jak w przypadku cieniutkiego skrawka.

Papier na wizytówki

Papier

Jaki papier powinniśmy więc wybrać? Istotna jest jego gramatura. Czym większa - tym wizytówka będzie wyglądała bardziej profesjonalnie. Najcieńszy papier nie robi zbyt dobrego wrażenia, ponieważ jest łatwy do podarcia, a poza tym wydaje się niesolidny. Tymczasem rolą wizytówki jest budowanie naszego pozytywnego wizerunki i każdy, nawet czasem drobny, szczegół ma znaczenie. Nie powinniśmy więc decydować się na niewielką gramaturę, choć cena wykonania tego rodzaju wizytówek prawdopodobnie będzie niższa. Lepszym rozwiązaniem będzie jednak gramatura powyżej 300g z zastosowaniem papieru kredowego, który jest przyjemny w dotyku, a zatem również będzie wywoływał pozytywne odczucia. Mamy przed sobą jeszcze kolejny wybór - papier kredowy może być bowiem matowy, albo błyszczący. Tutaj decyzja zależy już od naszej wizji i preferencji. Ważne jest to, aby cała koncepcja wizytówki była spójna i estetyczna.

Kolejnym rozwiązaniem są papiery ozdobne, które nierzadko są bardziej dekoracyjne i kolorowe niż te standardowe. To kolejny sposób na to, aby się wyróżnić. Ważne jednak, aby nie przesadzić - przesadzona barwność również nie sprawia dobrego wrażenia.

Warto także uświadomić sobie, że kwestie związane z papierem, to dopiero początek - czeka nas jeszcze cała koncepcja wizualna projektu.