loader
Poradniki i ciekawostki

Sekretny proces pisania magnetycznych briefów projektowych

*To jest artykuł autorstwa Leslie Anglesey.

Pisanie magnetycznych i skutecznych briefów projektowych stanowi różnicę między udanym projektem a takim, który pozostaje w fazie budowy po terminie.

wiadomość sponsorowana



Twój brief musi w jasny i precyzyjny sposób dostarczyć projektantowi informacji, których potrzebuje do wykonania swojej pracy.

W tym artykule omówimy proces, który możesz zastosować, aby napisać świetny brief projektowy. Wymaga to oczywiście praktyki, jak wszystko inne. Ale, gdy dostaniesz hang of it twoja praca staje się o wiele bardziej wydajne.

Krok #1: Synopsis profilu firmy

Wystarczy rozbić go tak, że projekt może dostać poczucie dla swojej platformy, biznesu, firmy, usług itp. Co Twoja firma robi dokładnie? Jak długo jesteś w biznesie, co twój ogólny rozmiar pracowników i inne podstawy iść długie drogi.

Po tym przychodzi czas na pisanie o swojej niszy, czyli rynku. Opisz nie tylko jak pasujesz do swojej branży w tej chwili, ale jak chciałbyś po projekcie. I jak ten projekt ma pomóc Twojej firmie osiągnąć ten cel.


wiadomość sponsorowana



Krok #2: Pisanie o konkretnych celach

Brief projektowy to nie miejsce na ogólniki. Aby przygotować projektanta do sukcesu, wyposaż go w konkretne informacje dotyczące Twoich celów. Co to jest EXACTLY, że chcesz?

  • Czy jedynym celem nieruchomości internetowej do generowania sprzedaży?
  • Czy istnieje aspekt przechwytywania ołowiu do projektu?
  • Czy naprawdę chodzi Ci tylko o zbudowanie ogromnej listy subskrybentów newslettera?
  • Czy punktem Twojej platformy jest wydobycie informacji o konsumencie/rynku/produkcie z określonej grupy odbiorców?

Każda z tych rzeczy mówi projektantowi coś innego. A co jeśli chcesz mieć trochę z wszystkich 4? Często w procesie pisania dobrego briefu projektowego, informacje takie jak te mogą wyjść na jaw i skończyć się oszczędzając mnóstwo kapitału.

Krok #3: Obdaruj ich danymi o klientach/odbiorcach

Jesteśmy w erze responsywnego projektowania stron internetowych i marketingu w stylu inbound. Im więcej twój projektant wie o twoich drogich klientach i grupie docelowej, tym lepszy będzie produkt końcowy. Jeśli szukasz atrakcyjnego lejka sprzedażowego, to powiedz projektantowi wszystko, co wiesz o ludziach, którzy mają wejść na stronę i dokonać konwersji.

  • Wiek to całkiem spora sprawa, więc jeśli nie jesteś pewien, w którym przedziale wiekowym najlepiej się czujesz, dowiedz się tego przed próbą zmierzenia się z projektowaniem stron internetowych.
  • Płeć i dochody również odgrywają rolę. Byłbyś zaskoczony, jak wiele MŚP pomija te kwestie. Po prostu próbują sprzedawać wszystkim.
  • Co twoi klienci robią dla życia?
  • Dlaczego potrzebują twojej usługi/rozwiązania?
  • Jakie są podstawowe korzyści z perspektywy klienta?
  • Wraz z prostymi słowami kluczowymi i sekwencjami słów kluczowych, zapewnij ogólną koncentrację - koncepcje i cechy definiujące platformę.

Krok #4: Komponent Social Media

Marketing w mediach społecznościowych jest dla biznesu internetowego tym, czym plastik jest dla przemysłu opakowań spożywczych. Niezbędne! Projektant powinien mieć dostęp do platform mediów społecznościowych i mieć pewne wyobrażenie o tym, jak chciałbyś, aby były one prezentowane.

wiadomość sponsorowana


Proste i na uboczu, ale czy dostępne? Czy może z przodu, powyżej fałdy i oczywisty? Czy zamierzasz aktywnie rozwijać swoje sieci mediów społecznościowych i dzielić się z nimi treściami? Jeśli tak, upewnij się, że projektant wie o tym od samego początku.

Krok #5: Budżetowanie i terminy

Nawet jeśli jest tylko przybliżony szacunek na stole, jakość briefów projektanta musi dać jakieś wskazówki. Na koniec dnia wysokiej klasy projektanci wiedzą, co mogą zrobić w budżecie, prawda? Okres!

Jeśli są renomowane z solidnym portfolio, lub podszedłeś do nich z polecenia, a następnie być upfront i powiedzieć im, co trzeba i co pracujesz z.

Terminy, podobnie jak budżet, powinny być napisane DUŻYMI, DUŻYMI LITERAMI. Szczególnie jeśli termin jest naprawdę ważny. Czy jest? Bo jeśli nie to upewnij się, że projektant również o tym wie. Jak długo to za długo? Jakie są Twoje realistyczne oczekiwania?

Krok #6: Podaj przykłady

Jeśli nie zrobiłeś żadnej analizy porównawczej rynku, może to być dość męczące. Ale, aby odnieść sukces, musisz zapłacić swoje należności. Twój cel: znaleźć co najmniej 3-5 stron internetowych, które absolutnie kochasz.

Pokaż je projektantowi, a następnie daj im znać, co lubisz w tych stronach i dlaczego. Nie wysyłaj im po prostu kilku przykładów i powiedz: "Chcę, żeby moja strona wyglądała tak jak ta".

  • Jeśli naprawdę podoba Ci się jakaś strona, przyjrzyj się bliżej jej schematowi kolorów. Jak dużą rolę odgrywają te kolory? Powinieneś mieć jakieś pojęcie o tym, jakie kolory chcesz uzyskać.
  • Jeśli chodzi o obrazy i treści, czy podoba Ci się ich rozmieszczenie? Czy to niuanse formatowania? Czy jest to prostota?
  • Spójrz na tekst, czy można go wyraźnie przeczytać? Czy jest to prawie pakowane w bitów wielkości lub jest to przedstawione w bardziej tradycyjnym formacie blogu?

Chodzi o to, aby znaleźć strony internetowe, które kochasz w zakresie projektowania, a następnie być w stanie jasno zakomunikować to swojemu projektantowi bardziej z ich perspektywy jako artysty. Rozwijają się na szczegółach, a nie pustych stwierdzeniach.

-

*Leslie Anglesey jest edukatorem, trenerem akademickim i współpracownikiem firmy piszącej EssayTigers.com. Możesz połączyć się z nią na Google+.