Fotoprezenty – pomysły na pamiątkowy podarunek
Zapewne nie uszło waszej uwadze, z jaką...
Projektowanie logo i brandingu biznesowego może być tak łatwym lub złożonym procesem, jak tylko chcesz go wykonać. Możesz wymyślić coś sam, tak jak to zrobił Microsoft z ich logo "window". Możesz też zlecić agencji przeprowadzenie badań, przetestowanie pomysłów i zaprojektowanie logo, które odzwierciedla Twój etos i ambicje. Tak powstało logo BP (poniżej), zaprojektowane w celu promowania przyjaznego dla środowiska etosu firmy, który jest bardzo skuteczny w zmianie percepcji społecznej, pomimo nieszczęścia firmy.
Tak czy inaczej, warto kojarzyć się z różnymi podejściami do stylizacji logo, ponieważ istnieją pewne kluczowe zasady, które mogą mieć wpływ na Twoją decyzję lub inspirować projektowanie logo. W przypadku każdego projektu, upewnij się, że będzie on skutecznie odtwarzał się na wielu wyświetlaczach, w przeglądarkach internetowych i w druku w różnych rozmiarach. Niektóre "chude" czcionki nie drukują zbyt wyraźnie i mogą zostać zgubione na małej powierzchni.
Żaden z nich nie jest zupełnie nowym pomysłem. Istnieje wiele artykułów, które włączyły je do "nowych trendów" w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ale które naprawdę odzwierciedlają ówczesną modę, a nie całkiem nowy koncept czy technikę.
Więc jeśli rozpoczynasz nowe przedsięwzięcie lub masz kompletny rebrand, oto 5 stylów projektowania logo, które Cię zainspirują.
Podejście to stało się duże w 2015 r. i jest mało prawdopodobne, aby stało się niemodne w najbliższym czasie ze względu na jego wszechstronność. Ze względu na charakter czystych i prostych linii, płaska konstrukcja dobrze wyświetla się na różnych przeglądarkach i urządzeniach, a także jest łatwa do wydrukowania i może być dostosowana do różnych kontekstów i tła.
Podobnie jak w przypadku projektów płaskich, logotypy wykorzystujące przestrzeń ujemną są zazwyczaj prostymi projektami, które dobrze ładują się w sieci i mogą być bez problemu powielane w druku.
Różnica polega na tym, że te logotypy wykorzystują niezadrukowaną przestrzeń tak samo sprytnie jak elementy drukowane, co sprawia, że białe obszary stają się kluczową częścią projektu. Styl ten jest już od jakiegoś czasu, co świadczy o tym, jak skuteczny może być dla widza w myśleniu i interpretowaniu najdrobniejszych szczegółów.
Podobnie jak w przypadku przestrzeni negatywnej, układanie liter sprawia, że widz zatrzymuje się i interpretuje projekt, rozszyfrowując to, co zostało napisane. To może sprawić, że pozostanie w umyśle lepiej niż proste logo tekstowe, chociaż ważne jest, aby dokładnie rozważyć czcionkę. Prosta, pogrubiona czcionka zapobiegnie sytuacji, w której projekt stanie się zbyt wybredny i trudny do odczytania.
Kinetyczne logo, czyli dynamiczne logo, to takie, które mogą być dostosowane do różnych zastosowań. Pomyśl o zmianie logo Google na stronie wyszukiwania dla kluczowych wydarzeń. Możesz również użyć adaptacyjnego logo, aby wyróżnić różne produkty lub usługi, nie oddzielając ich od głównej tożsamości marki.
Wraz ze stałym wzrostem liczby ekologicznych przedsiębiorstw, większym wsparciem dla lokalnych sprzedawców detalicznych i ruchem mody "hipsterskiej", ręcznie robione logo stało się ulubionym miejscem dla firm poszukujących tego niezależnego, uroczego, osobistego stylu. Są one doskonałym sposobem na wytworzenie więzi z klientami poszukującymi tego czegoś innego.
Ten artykuł został napisany przez Emelinę Spinelli. Możesz być najbardziej kreatywnym...
Czytaj więcejTen artykuł został napisany przez Gosię Zajdel. Silna obecność cyfrowa jest niezbędna do...
Czytaj więcejZapraszamy do zapoznania się z prognozą najważniejszych trendów w projektowaniu logo i...
Czytaj więcej