loader
Poradniki i ciekawostki

11 cech osobowości odnoszącego sukcesy freelancera

Ten artykuł został stworzony przez Vincenta Burkhead, aka Your Creative Junkie.

Jaki typ osoby jest potrzebny, aby odnieść sukces jako freelancer?

wiadomość sponsorowana



To interesująca mieszanka osobowości: zaciekle niezależna, ale współpracująca, niezwykle pewna siebie, ale wrażliwa i otwarta, stanowcza, ale elastyczna.

Po ponad 20 latach pracy w branży projektowej i 15 latach prowadzenia własnego studia projektowego jako samodzielny freelancer, dowiedziałem się z pierwszej ręki, które cechy osobowości i praktyki są niezbędne, aby stać się skutecznym freelancerem i nie tylko przetrwać w tym biznesie, ale także rozwijać się w nim.

W tym artykule skupiam się na tym, jakie cechy osobowości są wymagane, aby osiągnąć sukces w projektowaniu jako freelancer. Każdy, kto jest kreatywny i zmotywowany do zdobywania własnych klientów (zarówno żółtodzioby, jak i weterani) powinien znaleźć wartość w tej treści.

1. Czy jesteś ninja w wielozadaniowości?

Czy masz pożądany gen wielozadaniowości? Można sobie wyobrazić siebie żonglerka 10 różnych projektów dla 8 różnych klientów na różnych etapach realizacji?

Bądź przygotowany na każdy obecny głos w Twojej głowie:


wiadomość sponsorowana



Nie zapomnij wysłać ponownie tych faktur T&M, bo inaczej nie dostaniesz zapłaty...

Upewnij się też, że ważny mail od Jenifer nie trafił do filtra spamu...

Nie zapomnij odnieść się do tych 3 propozycji, które wysłałeś w zeszłym tygodniu...

I nie opublikowałeś w tym tygodniu nowego artykułu na blogu, zajmij się tym przed południem...

Co to za zablokowany numer, który do mnie dzwoni? Świetnie, to "Sharon, moja lokalna specjalistka od google" próbuje mi sprzedać pakiet SEO znowu?

wiadomość sponsorowana


Daj mi spokój!!! Wszystko to i jeszcze więcej przed 9:25 rano? Panie Ninja, proszę użyć swojej ostrej jak brzytwa żyletki i przeciąć to *&^#!

Tak trochę dramatycznie. Ale rozumie pan. Tak trzeba nosić wiele kapeluszy, kiedy lecisz solo, i tak rzeczy mogą dostać trochę włosów w czasach. Ale prawda jest taka, że większość miejsc pracy w branży projektowej z jakąkolwiek odpowiedzialnością w ogóle może być stresująca.

Zmniejsz potencjał do rozwinięcia się koszmaru wielozadaniowości. Nie przeciążaj się nadmiernie.

Jeśli nie możesz zobowiązać się do dostarczenia projektu, kiedy klient o to poprosi, to bądź szczery ze sobą i z klientem co do wszelkich ograniczeń, które mogą istnieć. Albo spraw, by klient zaakceptował pracę później, albo przekaż zadanie i skieruj projekt do zaufanego współpracownika.

2. Deadline Driven.

Musisz wiedzieć, jak PRIORYTETY swoich projektów i zobowiązań, więc porozmawiajmy o terminach. To jest serce skutecznej wielozadaniowości. Utrzymywanie projektów w harmonogramie jest krytyczne.

Musisz być świetny (a nie tylko dobry) w zarządzaniu terminami. Klienci nie zapominają, kiedy zostawiłeś ich na pastwę losu, przeginając z terminem.

Oto kluczowy punkt do zapamiętania: jeśli zawalisz termin, jedyną rzeczą, którą możesz zrobić, to wziąć to na siebie w 110%. To powiedziawszy, pozwól mi być bardzo jasne, nie przepraszać. Uznaj to i nie obwiniaj innych, lub wymyślać wymówek, które będą tylko pokazać brak charakteru. Posiadanie go, przeprosić raz i iść dalej i nie przynieść go ponownie.

Jeśli zawalisz termin, jedyną rzeczą, którą możesz zrobić, jest przyjęcie tego do wiadomości w 110%. Tweetnij to.

Użyj tego samego podejścia, jeśli to członek twojego zespołu zawalił termin, a nie ty konkretnie. Posiadanie go i iść dalej i nigdy nie zrobić to ponownie. Jeden naruszony termin i relacji z klientem może cierpieć, czasami oznaczając początek końca dla tej relacji i tego strumienia pracy. Nie więcej skierowań od tego klienta, albo. Więc po prostu nie przegap terminów. Jest to nieprofesjonalne, kosztowne i sprawia, że wszyscy wyglądamy źle.

Rozwiązanie? To proste; wydłużaj swoje terminy nawet o 25%. Dzięki temu, gdy dostarczasz produkt na czas, dla klienta jest to tak naprawdę wcześniejsze przybycie. Wtedy wyglądasz jak gwiazda rocka.

Jest to kolejna rzecz, o której klienci nie zapominają, gdy dostarczasz je przed czasem. Doceniają to tak samo lub bardziej niż wysoką jakość pracy projektowej. I sprawia, że wyglądają świetnie przed własnymi szefami.

Sprawianie, że twój klient wygląda dobrze jest bonusem, więc spróbuj zrobić z tego nawyk, a oni zrobią nawyk z zatrudniania cię do przyszłej pracy.

3. Decydujący do upadłego.

wiadomość sponsorowana


Kluczem do wykonania pracy na czas jest bycie zdecydowanym.

Nie zastanawiaj się nad każdym małym pikselem czy odcieniem zieleni, który wybierasz dla logo. Perfekcja to mit. Idź za głosem serca. Nie zgaduj po raz drugi. Zrób to i podejmij decyzję. Następnie przejdź do następnego punktu na swojej liście lub do następnego projektu.

Bycie zdecydowanym jest lepsze niż posiadanie racji. Tweetnij to.

Jest to prawda, ponieważ trenuje cię do dostarczania na czas (lub jeszcze lepiej, nawet przed czasem).

Im szybciej podejmujesz decyzje w ogóle, tym lepszy w tym będziesz. Sukces rodzi sukces. Twoja pewność siebie będzie rosła, a ty będziesz miał więcej do zrobienia w ciągu dnia. True story.

WSKAZÓWKA: Sprawdź FLINCH, eBook, który jest lekturą obowiązkową. Jeśli przyjmiesz strategie zawarte w tym ebooku, pomoże Ci on być bardziej zdecydowanym, a Twoje życie zmieni się na zawsze.

4. Money Management Expertise.

Musisz zarządzać swoimi pieniędzmi, kochanie! Czy musisz kupić zupełnie nowy komputer co 24 miesiące? Nie. Czy trzeba planować do przodu na chude miesiące? TAK.

Miej przyzwoity procent (33%) swojego miesięcznego dochodu przekierowany na konto oszczędnościowe tego samego dnia każdego miesiąca, więc nie możesz go łatwo wydać. Otwórz Roth IRA i maksimum, więc będziesz ukarany za spieniężenie go. Będziesz zarabiał na odsetkach, kiedy będziesz spał.

Musisz przygotować się na chude czasy i na swoją ewentualną emeryturę. To jest nieuniknione. Im szybciej zaczniesz oszczędzać, tym więcej będziesz miał później.

Recesja sprawiła, że rok 2008 był trudny dla wielu ludzi, a szczególnie mocno dotknęła freelancerów. Na szczęście miałem zaoszczędzone pieniądze, aby przetrwać burzę recesyjną. Musisz zrobić to samo w przyszłości.

Przygotuj się na najgorsze, miej nadzieję na najlepsze. Nie chodzi o to, ile pieniędzy zarabiasz, ale o to, ile zatrzymasz z zarobionych pieniędzy. Pomyśl o tym i zaplanuj chude czasy jako freelancer.

5. Master of Collaboration.

Bycie dobrze zorientowanym we współpracy zarówno z klientami jak i innymi niezależnymi konsultantami jest kluczowe. Na większych zaangażowaniach, trzeba będzie wprowadzić innych do projektu. Na przykład, kiedy wyląduję z nowym klientem na bardzo dużym przedsięwzięciu związanym ze strategią marki, będę musiał sprowadzić co najmniej copywritera, programistów stron internetowych (zarówno front-end jak i back-end), ale także czasami fotografa, kamerzystę i specjalistę od SEO.

Zapewniam ogólną strategię i kreatywny kierunek, będąc jednocześnie codziennym partnerem klienta. Otaczaj się innymi freelancerami, którzy sprawiają, że wyglądasz dobrze i którzy uzupełniają twój zestaw umiejętności.

Zaufaj swojemu zespołowi. Okaż mu szacunek za dobrą pracę, którą wykonuje. Dla najlepszych współpracowników zapłać im 10% więcej niż proszą; weź to ze swojej części całkowitego budżetu. Nawiąż więzi ze wspaniałymi ludźmi i nigdy nie pozwól im odejść.

Nawiąż więzi ze wspaniałymi ludźmi i nigdy nie pozwól im odejść. Tweetnij to.

6. Kreator pisania propozycji.

Jednym z kluczy do tego, aby wiedzieć, jak pisać propozycje, które sprzedają jest ustalenie budżetu. Musisz wybrać tę magiczną liczbę, która nie jest zbyt mała (lub zostawisz pieniądze na stole), i nie za duża (lub nie zostaniesz nagrodzony kontraktem). Dokonanie tego ustalenia jest sztuką.

Oferowanie zakresu punktów cenowych może być również pomocne. Rzadko to robię, ale czasami pomaga to dać klientowi powód do zatrudnienia cię, ponieważ konkurujesz z samym sobą, a nie z innymi, oferując różne poziomy tier twojego kreatywnego doradztwa.

7. Przekonujący w sprzedaży swojej pracy projektowej.

Profesjonalni projektanci sprzedają swoją pracę projektową. Czy po prostu wysyłasz swoje koncepcje logo do klienta poprzez e-mail, czy też poświęcasz czas na spotkanie twarzą w twarz, Skype lub tworzysz dokument online, aby wyjaśnić pracę?

Po pierwsze i najważniejsze, NIGDY nie dostarczaj pracy, z którą nie możesz żyć. Dostarczaj tylko najlepsze prace, które Cię inspirują, ponieważ nieodmiennie klienci wybiorą Twój najgorszy koncept. Tak to po prostu czasem bywa. Jest to kolejny powód, aby sprzedawać swoją pracę tak, jak ją przedstawiasz.

Projektanci: dostarczajcie tylko najlepsze prace, które was inspirują, ponieważ niezmiennie klienci wybiorą waszą najgorszą koncepcję. Tweetnij to.

Musisz sprawić, by klienci byli podekscytowani twoimi kreatywnymi produktami. Musisz dzielić się swoją pasją. Musisz przeprowadzić ich przez proces myślowy - DLACZEGO to działa, DO KOGO to przemawia, JAK to pasuje do przekazu ich marki, DLACZEGO to poruszy i dlaczego zapewni im zwrot z inwestycji (ROI).

Bardzo ważne jest, aby mieć proces lub metodologię, którą stosujesz i w którą wierzysz. Poprowadź klienta przez ten proces i podziel się swoją pracą w trakcie realizacji, aby uzyskać wczesne poparcie. Klienci czują się bardziej zaangażowani w produkt końcowy, jeśli czują, że zostali wysłuchani i uszanowani.

Sprzedawaj swoją pracę. Nie zgłaszaj jej, nie wysyłaj jej po prostu mailem. Możesz powiedzieć: "Ależ Vince, dobra praca sama się sprzedaje". Nie, nie sprzedaje się. Dobrzy projektanci sprzedają dobrą pracę. Wysiłek i pasja, którą pokażesz podczas prezentacji i sprzedaży swojej pracy, zwróci się w przyszłości dziesięciokrotnie. Profesjonaliści każdej klasy docenią zrozumienie, które zapewniasz i będą cię za to szanować.

8. Mistrz w generowaniu powtarzających się przychodów.

Celem jest przekształcenie projektów w klientów - #clientsnotprojects. Chodzi o powtarzające się przychody, sprzedaż bloków czasowych i miesięcznych retainerów (model agencyjny). Jeśli żyjesz od projektu do projektu, to robisz coś źle. Idź po stały dochód, to święty Graal freelancingu. Spójrz na mój nadchodzący post na temat sprzedaży TimeBlocks ™.

Celem dla freelancerów jest przekształcenie projektów w klientów. #clientsnotprojects Tweetnij to.

Innym aspektem jest dywersyfikacja klientów. Nie umieszczaj wszystkich swoich jaj w jednym koszyku. Musisz mieć kilku klientów VIP, którzy karmią cię stałą pracą. Jeśli 2 klientów stanowią ponad 70% twoich dochodów, prosisz o kłopoty.

9. Nadmiernie komunikatywny.

Nadmiernie komunikuj wszystko! Z każdym: z twoimi współpracownikami i współpracownicami, z twoimi sprzedawcami, a zwłaszcza z twoimi klientami. Oni wszyscy kochają komunikację.

Będziesz w stanie zarządzać oczekiwaniami klientów poprzez poprawę swoich umiejętności komunikacyjnych. To jest właściwie serce freelancingu. Bądź nadmiernie wrażliwy na potrzeby klienta, telefony i e-maile. Musisz być dobrym słuchaczem i komunikatorem, abyś mógł zinterpretować to, co słyszysz i przełożyć to na rozwiązania wizualne, nad którymi klienci będą się ślinić.

10. Nieskończenie cierpliwy.

Niektórzy kreatywni ludzie mają bardzo mało cierpliwości. Jeśli to ty, to musisz kultywować cierpliwość w swoim życiu, aby inni nie skończyli z pretensjami do ciebie. To też może brzmieć nieco dramatycznie, ale to prawda. Im mniej szacunku masz dla innych, tym mniej prawdopodobne jest, aby zrobić to jako udany projektant freelance lub sukces w każdym zawodzie dla tej sprawy.

Musisz być dobrym człowiekiem. Musisz mieć podstawowy szacunek dla innych homo sapiens, z którymi dzielisz planetę. Jeśli jesteś niecierpliwy wobec ludzi i wiesz o tym, możesz równie dobrze zrezygnować z marzeń o freelancingu. Sorry, ale to jest warunek konieczny.

11. Wiedz, kiedy powiedzieć nie.

Niektórzy klienci i projekty po prostu nie są dobrze dopasowane. Wiedz, kiedy przejść na projekty, które podnoszą włosy na karku. Twoje ciało daje ci ostrzeżenie. Weź to pod uwagę.

Wiedz, że jeśli czujesz się źle, to jest to złe. Jeśli zdecydujesz się odrzucić te znaki, będzie ból i ból serca. Szukaj znaków ostrzegawczych, gdy klient mówi ci, że praca z nim będzie dla ciebie cierpieniem.

Bądź stanowczy. Znaj swoje granice. Wyczuj złych klientów. Prekwalifikacja potencjalnych klientów.

Ślubuję uciekać z krzykiem od nisko płatnych zleceń i nieprzemyślanych projektów, bez względu na to, jak bardzo jestem zdesperowany, by zdobyć pieniądze.
Tweetnij to.

Wolę być bezdomnym, mieszkając pod wiaduktem w pudełku po lodówce, niż pracować dla nadmiernie irytującego klienta, który nie szanuje mojej wiedzy i procesu twórczego. Nie żartuję; trzeba wiedzieć, kiedy powiedzieć NIE. Słuchaj tego małego głosu w swojej głowie.

I oczywiście nigdy nie rób pracy na Spec. To po prostu zły pomysł. Posłuchaj mojego przyjaciela Jamesa Victorie na ten temat. Twoja praca ma wartość, nigdy o tym nie zapominaj.

BONUS: Prima Donnas Need Not Apply.

Czeka cię dzika jazda pełna frustracji i bólu, jeśli uważasz, że twoja opinia jest nieomylna. Musisz być w stanie zarządzać nieprzyjemnymi opiniami klientów z wdziękiem, szacunkiem i profesjonalizmem.

Nawet jeśli jesteś totalną freaking rockstar designer, nieuchronnie będzie subiektywność w umysłach niektórych klientów, jak przeglądać swoje wspaniałe koncepcje, a kto wie, co leży w sercach i umysłach innych ludzi?

Pozwól mi być szczerym. Niektóre "nie tak otwarte umysły" klientów już mają z góry założony pomysł, co chcą zobaczyć. Nawet przy najlepszej pracy sprzedaży z Twojej strony, wyjaśniając dokładnie, DLACZEGO zalecasz podejście i JAK to przemówi do ich grupy docelowej nie zawsze dotrzeć do niektórych klientów.

Niektórzy ludzie będą chcieli tego, co chcą i nie każdy ma otwarty umysł. Bycie świadkiem tego uporu może być bardzo frustrujące, a jest to szczególnie prawdziwe w przypadku egomaniackich projektantów.

Przygotuj się na ten scenariusz, zdając sobie najpierw sprawę, że to, co robisz, nie jest sztuką piękną. Nie jest przeznaczone do oprawienia i powieszenia w nowojorskim Metropolitan Museum. To jest komercyjny projekt graficzny, zupełnie inne zwierzę. Twoja rola polega na współpracy z klientem, aby wyprodukować coś, co działa dla jego firmy.

Zobacz poniżej w kolejności priorytetów:

  1. To musi działać dla ich klientów.
  2. Musi działać dla nich, klienta.
  3. Następnie musi pracować dla Ciebie, projektanta. Ale jesteś ostatni na tej liście. Nie daj się zmylić.

Zostaw swoje ego w drzwiach. Nie bądź kretynem. Zabierz się do pracy, zdobywając zaufanie swoich klientów. Tweetnij to.

Moc do prowadzenia klienta (i marki) jest korzyścią z tego zarobionego zaufania.

Możesz głęboko wpłynąć na trajektorię pracy, gdy zdobędziesz zaufanie klienta. Ale najpierw musisz na to zaufanie zapracować.

Wierzcie lub nie, ale niektórzy klienci wolą dosłowność od konceptualności. Chcą "prosto w twarz", a nie subtelnie i wyrafinowanie, niezależnie od tego, czego oczekuje ich docelowa grupa odbiorców. To może być odrętwienie umysłu.

Nie oznacza to, że musisz kontynuować pracę z tym klientem (jeśli jesteś niezależny, to ty decydujesz z kim pracujesz i to jest część piękna freelancingu), ale może to również oznaczać dodatkową frustrację, jeśli nie jesteś przygotowany do radzenia sobie z tym.

Nie mówię, żeby stać się "yes-man" dla klienta. W rzeczywistości jest wręcz przeciwnie. Staram się być tak boleśnie szczery wobec klientów, jak to tylko możliwe, kiedy proponują oni swoje własne kreatywne rozwiązania.

Z reguły mówienie zawsze "tak" klientom jest wyrządzaniem im niedźwiedziej przysługi. Tweetnij to.

Jesteś ekspertem i jesteś profesjonalistą (nie wanna-be hack), więc musisz uczciwie analizować pomysły, które klienci Ci przedstawiają. W przeciwnym razie, dlaczego oni płacą ci?

Freelancing nie jest dla każdego.

Freelancing nie jest dla każdego. Dlatego potrzeba specyficznej mieszanki cech, aby odnieść sukces.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci stać się lepszym i bardziej podobnym do ninja freelancerem.

  • Idź naprzód i nie bierz jeńców.
  • Wykonuj pracę, która ma znaczenie.
  • Bądź autentyczny i profesjonalny.
  • Sięgnij głęboko, aby stworzyć komunikację wizualną, bez której klienci nie będą mogli żyć.

Pamiętaj, że nie każdy projekt będzie wywoływał u Ciebie dreszcze, a niektóre zlecenia będą tylko chlebem powszednim, który pozwoli Ci zapłacić rachunki. Taka jest rzeczywistość i to jest w porządku.

To pomaga uczynić te unikalne projekty z doskonałym klientem, że o wiele bardziej satysfakcjonujące. Więc nie wszystko będzie pieski i lody. Przyzwyczajaj się do tego, jesteś teraz na swoim i jest cena, którą trzeba zapłacić za niezależność.

Najlepszym atutem jest to, że kiedy jesteś freelancerem, budujesz coś dla siebie i robisz to wszystko na własnym harmonogramie, zamiast zarządzać pracą kogoś innego.

Twoją pracą, nie ich, ludzie. To jest duże rozróżnienie.

Kiedy ból braku freelancingu przewyższa ból freelancingu, to jest to moment, w którym jesteś gotowy, aby podjąć wyzwanie i latać solo. Tweetnij to.

Wszystkie opinie są mile widziane. Nie wahaj się podzielić tym, co zadziałało dla Ciebie, dodając swój komentarz poniżej. Daj coś od siebie wszechświatowi. Rozwijaj się lub giń.

Twój Creative Junkie out.

-

Artykuł Vincenta Burkhead, który publikuje Your Creative Junkie, blog o projektowaniu graficznym. On nie może przekształcić cię w Milton Glaser, ale nauczy cię, jak ssać mniej w Graphic Design. Możesz śledzić go na Twitterze.