loader
Poradniki i ciekawostki

10 wskazówek: Co powinna zawierać broszura biznesowa?

Ludzie lubią czytać w druku. Ostatnie badania wykazały, że ludzie pamiętają więcej, gdy czytają w formie drukowanej, więc jeśli chcesz pozyskać nowych klientów, przedstawiając swoją firmę lub organizację, to wydrukuj broszurę biznesową.

Większość z nas była na wystawie lub targach i natknęła się na firmy, o których być może nigdy wcześniej nie słyszeliśmy. Szukamy sposobów na identyfikowanie się z marką, zobaczenie, co robią i jak to robią, jednocześnie oceniając "charakter" firmy. Podobnie jak w przypadku przechodzenia przez bramy Magicznego Królestwa, pierwsze wrażenia trwają.

Broszury biznesowe są genialne do tego zadania i mogą być również rozdawane podczas wydarzeń networkingowych lub wstępnych spotkań z klientami, aby pozostawić trwałe pozytywne wrażenie.

W porównaniu z innymi drukowanymi materiałami promocyjnymi, takimi jak ulotka czy ulotka, broszura biznesowa wymaga innego podejścia do treści, które odzwierciedla jej przeznaczenie. Ulotka jest zazwyczaj krótka i wyrazista w celu promocji wydarzenia, wprowadzenia produktu na rynek lub oferty specjalnej. Ulotki są zazwyczaj drukowane w dużych ilościach, aby dać szansę na ich przeczytanie przez docelową grupę odbiorców.

Ulotka jest raczej wstępnym chwytaczem uwagi: "Jesteśmy tutaj i możesz to mieć". Jednakże broszura jest okazją do pokazania dogłębnego obrazu i jako taka może być większą inwestycją. Dlatego jeszcze ważniejsze jest, aby umieścić ją przed właściwymi osobami, aby upewnić się, że nie jest tak jednorazowa jak ulotka.

Aby jak najlepiej wykorzystać ten atut druku, stworzyliśmy 10 najlepszych wskazówek, aby zapewnić, że otrzymasz właściwą wiadomość i otrzymasz najlepszy zwrot z budżetu na druk.

Dostosuj się do swojego wizerunku

Brzmi to prosto, ale kluczowe jest, aby wszystkie Twoje komunikaty marketingowe miały ten sam obraz. To nie jest tylko Twoje logo, to nie tylko kolorystyka Twojej firmy, jej podstawowe zasady i styl.

Gigant technologiczny Apple sprzedaje fajne produkty, a ich elegancki, minimalistyczny design współgra z jakością i stylem życia wysokiej klasy na tym samym poziomie, co producenci luksusowych samochodów. Ich marketing drukowany i strona internetowa oczywiście podążają za tym przykładem.

W ostatnich latach banki starały się zmiękczyć swój wizerunek, aby wyglądał na bardziej przyjazny i mniej surowy, dlatego ich drukowane broszury i materiały sprzedażowe są zgodne z tym podejściem. Są one bardziej nieformalne i mniej korporacyjne, starając się, aby banki wyglądały na bardziej przystępne.

Kolor odgrywa tak ogromną rolę w skojarzeniu z Twoją marką. Chociaż założenie, że kolor jest różowy dla dziewcząt i niebieski dla chłopców jest kwestią sporną, kolor gra na naszym podświadomym umyśle z wcześniejszymi wyobrażeniami o tym, co nasz mózg zakłada, że powinno być prawidłowe. Firma produkująca elektronarzędzia, taka jak Screw-Fix, nigdy nie wybrałaby kolorów pastelowych, ponieważ nie są one zgodne z funkcjonalnymi i męskimi produktami, podobnie firma produkująca produkty ekologiczne wybrałaby kolory ziemi, a nie jaskrawą czerwień.

Dołączswój USP
Nawet jeśli dopiero rozpoczynasz działalność nowej firmy, wiesz, co jest twoim "wyjątkowym atutem". Jest to klucz do tego, jak wyróżniasz się na tle konkurencji. W swojej broszurze musisz odpowiedzieć na odwieczne pytanie "Dlaczego miałbym kupować od ciebie, a nie od nich? Może to być inny produkt, który sprzedajesz lub specjalna usługa, którą dostarczasz, albo sposób, w jaki ją dostarczasz, ale ważne jest, by podkreślić to w swojej broszurze, nie podkreślając wad swojej konkurencji, chyba że jesteś oczywiście partią polityczną.

Zdecyduj się na swoją wiadomość
Zasadniczym założeniem broszury jest opowiedzenie ludziom o biznesie. Może wydawać się to oczywiste, ale wiele osób może być śledzonych z boku, wprowadzając nowe produkty lub usługi. Jeśli chcesz ponownie wprowadzić swoją firmę do klientów, być może starych kontaktów lub przenieść się na nowy rynek, to Twój komunikat może być wokół zmiany oferty biznesowej, ale zrobić, że skupić się na tym. Niezależnie od powodu, dla którego powstała broszura, wybierz jeden cel i trzymaj się go.

Graj dla swoich odbiorców
Z całym marketingiem, musisz być zsynchronizowany z docelową grupą odbiorców. Zdecyduj się na swojej grupy docelowej i zrobić punkt bezpośredniego kierowania ich, dać im to, co chcą i martwić się mniej o ludzi, którzy mogą wykluczyć. Nie można służyć wszystkim, po prostu skupić się na pożądanym rynku docelowym i jak chcesz się z nimi zaangażować, Twoje drukowane promocje będą znacznie bardziej skuteczne, jeśli paznokieć to. Marka, która ma zbyt szeroki zasięg oddziaływania, będzie miała problemy z dotarciem do każdego.

Tworzenie zainteresowania
Twoja pierwsza strona powinna sprawiać, że ludzie będą chcieli ją czytać dalej, jak dobrą książkę, do której przeczytania trzeba być w pierwszej kolejności zmuszonym. Dzięki uderzającej okładce, Twój czytelnik będzie chciał odwrócić stronę i dowiedzieć się więcej o Twojej firmie. Linijka, którą tu postawisz, to Twój haczyk, który wciągnie czytelnika, ale nie bądź zbyt dramatyczny i nie składaj fałszywych obietnic, to się tylko odwróci. Dla niektórych firm, np. hurtowników armatury wodno-kanalizacyjnej, może być trudno wymyślić coś kuszącego. Gone są dni tylko umieszczenie ładnej dziewczyny na przedniej okładce broszury produktu, to zużyte wykorzystanie taktyki, aby przyciągnąć czytelników, ale to jest krótkie życie. Wewnątrz broszury jest tylko prawdopodobnie zawierać informacje o produkcie, więc jeśli nie są one naprawdę zainteresowani w swoich produktach lub usługach, broszura jest prawdopodobne, że skończy się w koszu.

Większość ludzi, którzy prowadzą działalność gospodarczą, jest w branży, którą znają. Wyobraź sobie, że jesteś swoim własnym klientem, postaw się w sytuacji klienta i zastanów się, co by Ci się spodobało lub przetestuj to na znajomych i współpracownikach. Sprzedaj korzyści "klientowi" z produktu usługi, wyobraź sobie produkt z ich punktu widzenia. Jeśli potrafisz odpowiedzieć potencjalnym klientom na pytanie "jak skorzystam?", to masz ich uwagę.

Let if Flow, Let if Flow
Twoja broszura powinna mieć jasną kolejność w stosunku do informacji, którymi się dzielisz. Zazwyczaj możesz zacząć od podstaw, od tego, co robisz i gdzie to robisz. Następnie możesz powiedzieć, jak to robisz i co ważne, dlaczego to pomoże czytelnikowi. Nie ma większego sensu opowiadać im o ekscytującym stanie techniki, chyba że wiedzą, co to jest; muszą wiedzieć, jak im to służy. W miarę upływu czasu, należy gromadzić informacje, które będą bardziej dogłębne, np. na temat specyfiki branży, etycznego pozyskiwania materiałów lub bardziej szczegółowych wyjaśnień dotyczących procesów, które się przeprowadza.

Twoja historia
Trochę informacji na temat Twojej firmy może zdziałać cuda, aby zbudować zaufanie, ale nie przesadzaj z lekcjami historii. Łatwo jest dać się ponieść wszystkim wyzwaniom, przed którymi stanąłeś lub kamieniem milowym, który przeszedłeś. Trzymaj to w napięciu; chcesz, aby ludzie wiedzieli, że masz doświadczenie i że będziesz daleko w przyszłości, aby zapewnić wsparcie posprzedażowe. Posiadanie historii nie pomaga w humanizacji marki, czytelnik może odnieść się do niej w sposób, który ogrzeje ich do Ciebie jako potencjalnego nabywcy.

Bądź istotny
Jeśli drukujesz większe ilości, aby zaoszczędzić pieniądze, chcesz, aby broszura była ważna przez co najmniej 12 miesięcy, więc jeśli rozważasz drukowanie broszur biznesowych w większych ilościach, unikaj rozmów o nowych produktach, usługach, personelu lub urządzeniach. Przykładem tego może być raczej stwierdzenie, że prowadzisz działalność gospodarczą od 20 lat, a nie od 1995 roku, więc Twoja broszura nie datuje się tak szybko.

Zwykle bardziej opłacalne jest drukowanie broszury luzem, ponieważ w zasadzie jest to znacznie bardziej opłacalne w przeliczeniu na egzemplarz. Jednakże, nie ogranicza to Ciebie. Możliwe jest zakupienie mniejszej ilości broszur, niż 10 egzemplarzy, które możesz chcieć rozdać na konkretnym wydarzeniu lub spotkaniu. Broszury te mogą być bardziej spersonalizowane i zawierać informacje tylko w odniesieniu do dnia, w którym zamierzasz z nich skorzystać. Oznacza to, że nie musisz przygotowywać tak obszernej broszury, która obejmowałaby każdy aspekt działalności, czyli siedzieć i zbierać kurz przez 6 miesięcy, aż będziesz musiał wysłać więcej. O wiele bardziej elastyczne może być przygotowanie krótkiej serii (mniejszej ilości) broszur, ponieważ mogą one być również bardziej dopasowane i dostosowane do konkretnego celu.

Drogowskaz wnastępnym kroku
Termin "wezwanie do działania" powinien być Ci znany i używanie go w Twojej broszurze biznesowej nie jest wyjątkiem. Być może nie sprzedajesz tutaj swoich indywidualnych usług lub produktów, ale sprzedajesz siebie lub firmę jako całość.

Aby nawiązać taką relację z nowym klientem, należy podać swoje dane kontaktowe, zwykle pod koniec broszury, aby wiedział on, co robić dalej. Możesz powiedzieć "CTA", "Zadzwoń, aby omówić odpowiednie dla Ciebie produkty" lub "Skontaktuj się z nami, aby uzyskać wycenę na zamówienie już dziś", w zależności od branży. Chociaż CTA rzeczywiście doradza klientom, co należy zrobić dalej, to brzmi to dość oczywisto, jeśli są zainteresowani, to na pewno skontaktują się z nami? Nie, nie zawsze. Nie starając się też być zbyt wymagającym, nie ma nic gorszego niż sprowadzenie na siebie krzyku. Przypomnij sobie stare reklamy telewizyjne SafeStyle Windows, z mężczyzną krzyczącym na ekranie, że "kupisz jedną za darmo", więc GET IN TOUCH NOW! Er Nie, a co z tobą BOGOF!...

Dobry CTA naprawdę działa jako mała podświadoma wiadomość, aby zachęcić ich do zrobienia czegoś po zakończeniu czytania broszury. Mogą po prostu zdecydować się na odłożenie broszury, gdy już ją przeczytają, więc dodając CTA i trochę "subtelnej" pilności zachęci ich do działania tak, jak chcesz.

Deklaracjamisji
Jeśli jest to zrobione właściwie, to powinna to być mantra dla twojego biznesu. Dobrze jest umieścić tę lub rozmytą wersję w swojej broszurze, ponieważ daje ona ludziom jasne wyobrażenie o swoich zamiarach i wartościach. W niektórych sytuacjach B2B na stole znajdują się kontrakty o wysokiej wartości, więc wizja biznesu może mieć duże znaczenie dla zapewnienia pozytywnego pierwszego wrażenia. Nie musi to być długi plan na przyszłość dla firmy i organizacji, można go zredukować do zaledwie kilku punktów - ale postaraj się, aby było to dla Ciebie wyjątkowe.