loader
Poradniki i ciekawostki

Jak zirytować projektanta graficznego

Nie chodzi mi o to, że wszyscy graficy są primadonnami, lubimy być profesjonalni i zachowywać się w środowisku wolnym od stresu (w miarę możliwości), zwłaszcza jeśli jesteśmy na czasie. Lubimy, gdy projekty idą sprawnie, więc możemy je zrealizować w określonym terminie, co sprawia, że my i nasi klienci jesteśmy zadowoleni.

Jeśli presja czasu nie jest wystarczająca, jest 10 sposobów na to, aby klienci naprawdę mogli nas podcierać w niewłaściwy sposób.

Jak naprawdę wkurzyć grafika
Jesteś potencjalnym klientem? Nowym grafikiem?
Albo kimś, kto po prostu lubi irytować ludzi?
Jeśli nigdy wcześniej nie pracowałeś z grafikami lub po prostu chcesz nas oszukać, oto 10 sposobów na doprowadzenie grafików do szaleństwa.

Poproś nas o pracę za darmo i powiedz nam "to jest dobre dla naszego portfolio".
Oczy grafika błyszczą, gdy znajduje pracę, która byłaby dobra dla jego portfolio, ale to nie jest dla nikogo innego, aby zdecydować, ale projektant. Chcemy dać Ci pieniądze, ale musimy wziąć pod uwagę nasze koszty utrzymania.

Porównaj nas z innymi projektantami...
Proszę, nie mów nam o projektantach graficznych, których znaleźliście w internecie i którzy pobierają 5 dolarów za logo. Większość profesjonalnych grafików ma za sobą wiele lat formalnego szkolenia i doświadczenia.

Z portfolio projektantów można zobaczyć kaliber ich pracy, porównując nas do
zautomatyzowany projekt strony internetowej nie da Ci wyjątkowego, kreatywnego wyglądu
którego szukasz.

Targować się bez końca
Targowanie się jest brane pod uwagę tylko w minimalnym stopniu przed rozpoczęciem projektu. Pod koniec dnia "dostajesz to, za co płacisz", wybrałeś nas, ponieważ lubisz naszą pracę, jesteśmy na kreatywnym rynku, a nie targu rybnym.

Poproś nas o edycję spłaszczonych plików
Chociaż jest to możliwe na niektórych poziomach, istnieje ograniczenie co do tego, na ile możemy edytować pliki spłaszczone. Upewnij się, że wysyłasz nam oryginalne pliki z edytowalnymi warstwami. Większość końcowych plików z pracami jest zazwyczaj zapisywana w formacie PDF, niektóre z nich są edytowalne, ale więcej nie. Pliki Jpegs i .png również nie są edytowalne.

Wysyłaj obrazy w niskiej rozdzielczości w programie MS Word
Zobaczenie załączników do plików MS Word w naszych wiadomościach e-mail sprawia, że chcemy wyciągnąć włosy, tym bardziej gdy traktujesz MS Word jako album ze zdjęciami. Graficy zawsze są proszeni o skalowanie obrazów i trudno jest rozciągnąć plik o niskiej rozdzielczości bez utraty jego ostrości. Trudno będzie nam "powiększyć Twoje logo" (o co na pewno będziemy prosić). Albo, co gorsza, poproś nas o pobranie obrazów z Twojej strony internetowej.
Sieć ma rozdzielczość 72 dpi, my i wszystkie inne firmy poligraficzne wysokiej jakości słowo nad drukiem w 300 dpi. Tak więc każde zdjęcie wykonane bezpośrednio z witryny internetowej jest mało prawdopodobne, aby wydrukować prawidłowo.

Poproś o opinie od osób nie będących autorytetami
Pokaż naszą pracę swoim przyjaciołom i rodzinie, ale nie polegaj wyłącznie na ich opiniach, chyba że są biegli w projektowaniu graficznym lub marketingowym.

Współpracownicy biznesowi będą mieli większe możliwości wniesienia cennego wkładu i będą mieli pewne doświadczenie marketingowe do wykorzystania, zrozumienia misji Twojej firmy, pozycji rynkowej i grupy docelowej.

Poproś nas o stworzenie "Logo Bigger!".
Nienawidzimy słuchać "zwiększaj logo", duże nie zawsze jest lepsze. Klient musi zrozumieć, że logo nie jest dziełem sztuki, jest tylko jego małą częścią. Biała przestrzeń jest równie ważna, pozwala projektowi oddychać.

Poświęć zbyt wiele czasu na nadsyłanie poprawek
Zanim rozpoczęliśmy nasz projekt, ustaliliśmy harmonogram pomiaru czasu produkcji. Harmonogram ten może być przestrzegany tylko wtedy, gdy szybko otrzymamy od Państwa informacje zwrotne dotyczące zmian, być może nie mają Państwo konkretnego terminu, ale lubimy kończyć projekty na czas, abyśmy mogli otrzymać zapłatę.

Spodziewajcie się Nieograniczonych Rewizji
Istnieje granica tego, na ile możemy zrewidować naszą pracę w oparciu o brief, który nam Państwo przekazali. Zacytowalibyśmy pracę i oszacowalibyśmy, ile czasu zajmie jej wykonanie, z wbudowanym kontyngentem na korekty.

Ciągłe proszenie o zmiany w oryginalnym briefie, przy jednoczesnym braku gotowości do płacenia za nie, będzie powodować tarcia. Jasny i zwięzły wstępny brief wraz z całą prawidłową treścią "sprawdzania pisowni" sprawią, że projekt będzie przebiegał znacznie sprawniej.

Podaj niejasne instrukcje
Możesz to trochę rozruszać?
Zrobić to bardziej stylowo?
Brakuje mu Sparkle'a.
Nie ma żadnego Oompha!
Potrafisz to zrobić Pop?

Postaraj się być jak najbardziej konkretna, bo niejasne komentarze prowadzą do niejasnych zmian.