loader
Poradnik

Jak stworzyć fantastyczny projekt plakatu

Jeśli potrzebujesz zareklamować wydarzenie, wprowadzenie produktu na rynek lub ofertę specjalną, plakat może być skutecznym chwytaczem uwagi. Nie musisz mieć umiejętności Rogera Kastela i tworzyć kolejnego zjawiska Szczęki. Ale Twój projekt musi wyróżniać się w sklepie, w centrum konferencyjnym lub na lokalnych targach i imprezach.

Istnieją zasady dotyczące efektywnego projektowania, które są unikalne dla plakatów. Biorąc pod uwagę ich umiejscowienie, należy rozważyć te punkty, aby zapewnić, że plakaty osiągną maksymalny efekt.

Jakie treści należy zawrzeć

Łatwo jest wpaść w pułapkę, że ma się dużo do powiedzenia i chce się to wszystko wcisnąć na plakat. Jeśli chodzi o treść plakatu, "mniej znaczy zdecydowanie więcej".

To jak nowe elektroniczne znaki drogowe na autostradzie, używaj tekstu oszczędnie, ponieważ nie masz wystarczająco dużo czasu, aby opowiedzieć całą historię. 2-3 sekundy to wszystko, co dostajesz, aby przykuć ich uwagę, więc spraw, aby liczyła się ona z krótką migawkową wiadomością.

To, co zawierasz, będzie się bardzo różnić w zależności od tego, gdzie tego używasz i jaką wiadomość chcesz udostępnić. Przechowuj je w sposób zwięzły i pouczający, jak plakaty filmowe, używaj zdjęć lub grafik, aby przekazać swoje uwagi.

Potrzebujesz haczyka, wystarczy go wciągnąć, aby móc przekazać resztę informacji w rozmowie, na swojej stronie internetowej lub w punkcie sprzedaży w sklepie, lub jeśli potrzebujesz mini plakaty drukowane w podróży, sprawdź te przenośne bezprzewodowe mini drukarki fotograficzne GearHungry.

Podejmowanie decyzji dotyczących czcionki, i formatowania

W większości sytuacji plakaty muszą być czytelne z pewnej odległości, przynajmniej z nagłówka. Typowa odległość do odczytania plakatu to od 4 do 6 stóp, dla plakatu dużego lub w rozmiarze A1 lub A0 oraz 1-2 stopy dla plakatów A4 - A2, więc tekst nagłówka będzie musiał być napisany dużą czcionką i przeskok strony.

Nie bądź subtelny, musisz ułatwić czytanie i używać kolorów o wysokim kontraście na tle, im bardziej dramatyczne tym lepiej!

Jeśli masz kawałek tekstu, bez którego nie możesz się obejść, nie rób tego wszystkiego odważnym. Czytanie całego akapitu pogrubioną czcionką może być prawdziwym obciążeniem dla oczu, dlatego należy stosować formatowanie w celu podkreślenia poszczególnych punktów, takich jak nazwy, daty czy miejsca.

Tworzenie efektywnego układu

Jako mieszkańcy Zachodu są przyzwyczajeni do czytania i pisania od lewej do prawej strony, większość ludzi intuicyjnie próbuje zeskanować plakat zaczynając od góry po prawej stronie. Może to mieć znaczenie dla ogólnego wyglądu i układu treści.

Rozważając elementy, takie jak nagłówek, korpus, logo i obrazy, należy zacząć od góry po lewej stronie, układając swoje sekcje w logicznej koncepcyjnie kolejności.

Twoje oko czytelnika powinno naturalnie przepływać przez treść. Nie musisz mieć oczywistych strzałek, nie podejmujesz żadnych decyzji! Możesz użyć subtelnych sztuczek projektowych, które prowadzą oko, takich jak ukośne linie lub elementy obrazu, aby narysować widzę od nagłówka do kluczowej informacji.

Fragmenty, informacje pomocnicze lub inne informacje o znaczeniu drugorzędnym powinny znajdować się na końcu plakatu (to jest na dole po prawej stronie).