loader
Fotoobrazy

Pięć wskazówek dotyczących tworzenia Twojego idealnego logo

Posiadanie odpowiedniego logo jest niezwykle ważną częścią biznesu.

Twoje logo jest tym, co ludzie widzą, aby zidentyfikować Twoją markę. Chcesz, aby było ono symbolem zaufania pomiędzy klientem a Twoim produktem i usługą. Oto pięć wskazówek, o których należy pamiętać, jeśli starasz się stworzyć idealne logo dla swojej firmy:

PROSTOTA

To jest chyba najważniejsza wskazówka.

Logo, które jest wyraziste, przejrzyste i proste, będzie działać znacznie lepiej niż to, które jest zagracone i nadmiernie skomplikowane. Na przykład firma budowlana ma wiele aspektów swojej działalności, niemożliwe byłoby pokazanie ich wszystkich w prostym logo, więc potrzebny jest projekt, który jest przeglądem firmy, skojarzeniem ze wszystkimi działami bez zbytniego komplikowania. Oto przykład bardzo skomplikowanego, prostego logotypu. Niektóre z najbardziej udanych logo były w rzeczywistości bardzo proste, ale również bardzo unikalne, na przykład bardzo ikoniczne logo Apple przetrwało próbę czasu. Jego ewolucja od wersji z kolorowymi paskami w latach 70-tych XX wieku do nastrojowej wersji czarnej w latach 80-tych XX wieku jest obecnie eleganckim wykończeniem z tłoczonym srebrnym cieniem, ale rzeczywisty kontur ikonicznego logotypu pozostał niezmieniony od samego początku. IBM to kolejna międzynarodowa firma, która zachowała bardzo wyraźną, pogrubioną czcionkę, jaką zawsze posiadała, a przekształcenie tego konturu w poziome linie było jedynym wydarzeniem od ponad 60 lat.

MEMORABILITYKA

Twoje logo jest Twoją tożsamością, więc ważne jest, aby ludzie pamiętali o nim i rozpoznawali go. Logo nie musi wyjaśniać wszystkiego, co robi Twoja firma, o ile jesteś przedstawicielem branży lub rynku, w który jesteś zaangażowany. Ważne jest więc, aby było ono wyróżniające i zapamiętane. Najlepsze logo przetrwa próbę czasu, ponieważ ludzie od razu je widzą i kojarzą z tą firmą, ponieważ są one wizualnym obliczem marki.

STAŁY

Mimo że chcesz, aby Twoje logo było proste, nie chcesz, aby wyglądało jak tysiące innych, zwłaszcza jeśli niektóre z nich są Twoją konkurencją. Chcesz mieć coś, co będzie się wyróżniać bez uciekania się do garnizonowych kolorów czy śmiesznych krojów pisma. Użyj kroju pisma, który jest odpowiedni dla danej branży. Na przykład, firma prawnicza nie używałaby tej samej czcionki lub kolorów, co firma sprzedająca balony. Znajdź kolory i czcionki, które są typowe dla Twojej branży, powinieneś mieć dobry pomysł, z jakimi kolorami możesz się kojarzyć. Miej oko na konkurencję, bez zbytniego plagiatu sprawdzaj, co robi twoja konkurencja. Na przykład firma sprzedająca produkty ekologiczne musi kojarzyć się z kolorami ziemskimi, odejście od nich doprowadzi jedynie do zamieszania.

WERSATYLNOŚĆ

Ważne jest, aby Twoje logo dobrze wyglądało na wszystkich nośnikach. Może dobrze wyglądać na ekranie komputera, ale jak będzie wyglądać po wydrukowaniu? Monitory komputerowe i ekrany telewizorów używają modeli kolorowych RGB, podczas gdy CMYK lub Process colour jest używany w większości wydruków w pełnym kolorze. Bardziej szczegółowe wyjaśnienie różnic pomiędzy tymi dwoma modelami znajduje się tutaj. Pomyśl o tym, jak wyglądałoby Twoje logo, gdyby było wyświetlane w inny sposób - na przykład w czerni i bieli. Co by było, gdyby było mniejsze? Albo większe? Czy nadal dobrze wyglądałoby na billboardzie? Czy można je powiększyć na potrzeby materiałów wystawienniczych? Czy Twoje logo działa zarówno na jasnym jak i ciemnym tle? Na przykład, ciemne, jednolite logo nie będzie działać na jednolitym, czarnym tle, więc będzie musiało być umieszczone na jaśniejszym, bardziej kontrastowym tle lub będzie wymagało dodania konturu, aby oddzielić je od innego koloru.

TRZYMAJ SIĘ.

Jeśli projektujesz logo, prawdopodobnie nie otrzymasz go od razu przy pierwszej próbie. Usprawnij i zrewiduj swoje pomysły. Uzyskaj informacje od jak największej liczby osób, nie tylko od rodziny i przyjaciół, mogą one mieć tendencję do tego, aby nie denerwować Cię i być może nie dać Ci szczerej opinii, której szukasz. W końcu to opinia publiczna jest tym, kogo szukasz Jeśli opinie są negatywne, nie bój się wracać do deski kreślarskiej. Konstruktywna krytyka to dobra rzecz, nie bierz tego do siebie, jeśli wszyscy, oprócz Ciebie, uważają, że logo, które stworzyłeś, wygląda głupio, zwłaszcza w początkowych dniach. Powodem, dla którego wszystkie duże marki posiadają grupy fokusowe i badania rynku jest to, że dobrze dobierają branding i opakowanie. Jest mało prawdopodobne, aby jakakolwiek z marek, które widzisz w supermarkecie, zaczynała od tej samej nazwy marki lub koloru. Zanim zdecydowaliby się na ostateczny projekt, przeszliby tygodnie badań i testów rynkowych.

Nie sugerujemy, abyś podejmował takie działania, zwłaszcza że budżety są napięte dla każdego nowego biznesu, ale tego typu opinie można uzyskać na znacznie mniejszą skalę. Testuj je z kolegami z branży, być może z dostawcami, osobami, które szanujesz w społeczności biznesowej. Ludzi, którym możesz zaufać, aby dać uczciwą odpowiedź, a nie tylko to, co chcesz usłyszeć.

Jeśli masz budżet, a następnie szukać profesjonalnych porad projektowych, istnieje wiele grafików, którzy mogą pomóc Ci uzyskać markę, której potrzebujesz. Weź pod uwagę opinie i wykorzystaj swoje własne doświadczenia jako konsument. Które logo się dla Ciebie wyróżniają i dlaczego?