loader
Drukarnia internetowa

Press Check z perspektywy projektanta

Designing for Print, autorstwa Mariny Joyce, zawiera wszystkie informacje potrzebne do przygotowania zlecenia do druku. Jej doświadczenie jako projektanta graficznego i właściciela drukarni pozwala na unikalne spojrzenie na projektowanie dla druku. W jednym z rozdziałów jej książki znajdują się pomysły na to, kiedy należy przeprowadzić kontrolę prasy i jakie są obowiązki zarówno klienta, jak i gospodarza drukarni. Ten blog jest drugim z trzyczęściowej serii i przedstawia protokół dla projektanta, który jest na kontroli prasowej.

Etykieta klienta

    Bądź na czas. Nie używaj kontroli prasowej do sprawdzania przycięć, spadów, pisowni, dat, numerów telefonów, adresów lub czegokolwiek, co powinno być wyłapane na dowodzie. Sprawdź, czy to, co jest na płycie, jest tym, co było na proofie (tzn. ten sam plik, ta sama edycja, itp.) Wszyscy widzieliśmy, jak zły plik trafił do galwanizacji lub do prasy. Upewnij się, że proof, na którym się podpisałeś, jest na kontroli prasowej, abyś mógł porównać jego kolor i zawartość z tym, co jest drukowane. Jeśli zmiany zostały zaznaczone na odbitce próbnej, sprawdź czy są one na arkuszu prasowym. Jeśli masz drawdowny, porównaj je i upewnij się, że zgadzają się z arkuszem prasowym, jeśli zatwierdziłeś drawdowny przed wejściem do druku. Nie wpadaj w panikę z powodu tego, ile pieniędzy wydaje Twój pracodawca i nie kwestionuj wszystkiego. Ta prasa kosztuje co najmniej kilkaset dolarów za godzinę, a każda minuta, którą poświęcasz, to czas, którego drukarnia nie może sprzedać ponownie. Twój drukarz będzie się denerwować, jeśli konsekwentnie sprawiają, że kontrole prasy zajmuje więcej czasu niż to konieczne, lub może zacząć uwzględniać ten koszt w przyszłych szacunków. Czy rozpoznać, że dokonywanie zmian w prasie, takich jak zmiana kopii, która wymaga nowej płyty lub zmiany koloru, są zmiany rachunków. Postaraj się spojrzeć na swój projekt świeżym okiem. Jeśli wejdziesz szukając konkretnego problemu, przegapisz gigantyczną czerwoną flagę, która spogląda ci w twarz. Nie bój się mówić głośno. Kontrola prasowa może być onieśmielająca. Jeśli masz obawy, głos go. Na arkuszu prasowym są rzeczy, które są dla prasowacza, aby zmierzyć, co robi prasa. Nie musisz wiedzieć, jak czytać znaki rejestracyjne, slur marks, paski kolorów, balans szarości lub cokolwiek z tych rzeczy. To może wydawać się trochę przerażające, aby zobaczyć wszystkie te rzeczy na arkuszu prasowym, ale to zostanie odcięte i nie będzie wiatr się na swojej pracy.
Tagi: Projektowanie i Produkcja Druku Porady, Kontrola Prasy