loader
Drukarnia internetowa

6 wskazówek dotyczących sprzedaży atramentów produkcyjnych nowym klientom

Dzisiejsze technologie atramentowe obiecują wydajną produkcję z prędkością światła i jakość druku, która z dnia na dzień staje się coraz lepsza. Ale jak sprzedać korzyści płynące z najnowszej inwestycji nowym klientom, niezależnie od tego, czy jest to nowy rynek, czy nowa generacja nabywców usług druku?

Szczerze mówiąc, nie jest to tak trudne, jak się wydaje. Choć jeszcze dziesięć lat temu na imprezach poświęconych projektowaniu i marketingowi regularnie powtarzano mantrę "druk jest martwy", w ostatnich latach nastąpiła zmiana polegająca na tym, że korzyści płynące z druku - od wysokiego średniego wskaźnika odpowiedzi na reklamę bezpośrednią po zaufany charakter i autorytet tego medium - są podkreślane przez ekspertów niezwiązanych z branżą poligraficzną. Rezultat? Złota kopalnia klientów z odnowioną świadomością druku, którzy są zainteresowani włączeniem go jako części swojej następnej kampanii omni-channel.

Oto kilka wskazówek, jak sprzedawać atramentowe drukarki produkcyjne nowej generacji nabywców z branży poligraficznej:

    Skoncentruj rozmowę wokół tego, co jest dla nich ważne. Jednym z najgorszych doświadczeń dla nabywcy urządzeń drukujących z każdego pokolenia jest zarezerwowanie sobie czasu na spotkanie z nowym drukarzem, po którym okazuje się, że nie wie on nic o Twojej firmie. Zamiast rozpoczynać rozmowę o funkcjach nowej prasy atramentowej, odrób pracę domową na temat ich działalności i przeprowadź rozmowę na temat ich działalności oraz tego, w jaki sposób Twoje unikalne możliwości mogą im pomóc.
    Nie zakładaj, że nie zależy im na druku. Jest to częsty błąd popełniany przez wielu drukarzy przy sprzedaży druku nowszym pokoleniom. Prawda jest taka, że tylko dlatego, że nowe pokolenia są cyfrowymi tubylcami i wymagają bezproblemowych doświadczeń cyfrowych przy zakupie produktów online, nie oznacza to, że produkty cyfrowe są jedynymi rzeczami, które do nich przemawiają. W rzeczywistości, według Forbes, millenialsi przewodzą innym pokoleniom w czytaniu i preferują druk. Namacalność druku w połączeniu z możliwościami personalizacji, jakie daje druk atramentowy, z pewnością przypadnie do gustu nowej generacji nabywców produktów poligraficznych.
    Skup się na personalizacji w druku. Chciałbym obalić mit, że wymyślne techniki postpressowe są główną rzeczą, która przyciąga projektantów i marketerów do druku. Choć przyciąga to wzrok, liczba zleceń druku, w których nadal stosuje się techniki post-press, jest niewielka i bardzo rzadka. Jako osoba, która spędza dużo czasu na rozmowach z projektantami na temat druku i papieru, najważniejszą rzeczą, która przyciąga uwagę kreatywnego tłumu jest personalizacja. Większość początkowego efektu "WOW" wynika z podstawowego czynnika szoku - większość nabywców druków nowej generacji nie zdaje sobie sprawy, że personalizacja może wykraczać poza "wstaw tutaj imię odbiorcy". Kiedy już zrozumieją, że mogą połączyć wrażenia dotykowe, jakie daje druk, z możliwością dostosowywania komunikatów i obrazów, aby lepiej przemawiać do konkretnych osób (podobnie jak w przypadku marketingu cyfrowego), natychmiast zaczynają zastanawiać się nad sposobami wykorzystania tej "nowej" technologii.
    Bądź przewodnikiem. Na dobre i na złe, wielu dzisiejszych nabywców usług poligraficznych nie otrzymało takiej edukacji w zakresie druku, jak poprzednie pokolenia. Jeszcze mniej osób miało styczność z drukiem atramentowym. Aby uniknąć nieporozumień i rozczarowań, upewnij się, że klient wie, czego może się spodziewać po efekcie końcowym na początku projektu. Jeśli to możliwe, pokaż im próbki poprzednich projektów wydrukowanych na różnych materiałach, które oferujesz, aby mogli wybrać opcję odpowiednią dla ich projektu. Jeszcze lepiej, stwórz próbną książkę wykorzystującą te same obrazy na papierze, który polecasz, aby porównać je między sobą.
    Skup się na obsłudze. Bezbłędna obsługa to jedna z głównych cech, które odróżniają najlepsze drukarnie od dostawców. Chociaż technologia w druku postępuje z prędkością światła, nic nie zastąpi wiedzy i doświadczenia. Chociaż wielu marketerów i projektantów jest bardziej niż chętnych do robienia takich rzeczy jak zapisywanie obrazów według instrukcji i dodawanie spadów, świadomość, że eksperci są na miejscu, aby dokonać poprawek i dostosować końcowy produkt, aby był najlepszy, jaki może być, jest bezcenna. Każda usługa, która ma potencjał, aby zaoszczędzić czas klienta jest czymś, za co wielu jest bardziej niż skłonnych zapłacić.
    Chwal się swoimi zwycięstwami. Jaki jest najlepszy sposób na dotarcie do nowych potencjalnych klientów? Twoi obecni zadowoleni klienci! To podstawowe pojęcie nie jest niczym nowym, ale platforma jest inna. Według ostatnich badań, tylko 8% millenialsów konsultuje się z rodziną lub przyjaciółmi przed dokonaniem zakupu, ale 8 na 10 nigdy nie kupuje niczego bez recenzji. Internet, czy to media społecznościowe, czy strona internetowa Twojej firmy, jest często pierwszym miejscem, do którego udają się klienci, aby zdecydować, z kim będą robić interesy. Upewnij się, że Twoje cyfrowe zasoby marketingowe są aktualizowane, regularnie aktywne i zawierają referencje klientów. Daj swoim obecnym klientom zachętę do recenzowania Twojej firmy na różnych platformach internetowych. Jeśli to możliwe, dołącz pisemne i wideo case studies swoich największych sukcesów.

Kampania wielokanałowa z wykorzystaniem mocnych, spersonalizowanych materiałów drukowanych będzie wielkim atutem każdej marki. Do Ciebie, jako dostawcy usług druku, należy sprawienie, aby Twoje inwestycje w urządzenia atramentowe przemówiły do następnej generacji, dzięki czemu marki będą mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.

To tylko kilka wskazówek, które pomogą Ci w sprzedaży urządzeń atramentowych do produkcji nowym klientom. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z wszystkimi naszymi blogami na temat trendów w dziedzinie produkcyjnego druku atramentowego.

Tagi: Technologia produkcyjnego druku atramentowego, Trendy w produkcyjnym druku atramentowym